UOKiK: Koleje Mazowieckie łamały prawa swoich klientów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kwestionuje niedozwolone praktyki Kolei Mazowieckich. Chodzi o reklamacje, które mógł złożyć tylko ten pasażer, który posiadał imienny bilet.
2013-09-19, 14:51
Posłuchaj
(IAR): UOKiK o niedozwolonych praktykach Kolei Mazowieckich
Dodaj do playlisty
Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany kwestionowanych przez UOKiK działań.
Urząd zakwestionował postanowienie w regulaminie oraz treść pouczenia w wezwaniach do zapłaty kolei. W opinii UOKiK, ograniczały one nasze prawa do złożenia reklamacji.
Tymczasem, zgodnie z przepisami, jedynym warunkiem, który musi spełnić klient chcący reklamować przejazd kolejowy jest posiadanie dokumentu przewozu, np. zwykłego biletu, niekoniecznie imiennego. Wskutek praktyk Kolei Mazowieckich konsumenci mogli odnieść mylne wrażenie, że nie mogą starać się o reklamację, gdy nie posiadają imiennego biletu.
Spółka zobowiązała się do zmiany tych praktyki w ciągu trzech miesięcy od momentu uprawomocnienia się decyzji.
abo
REKLAMA