Nietrafione prezenty świateczne
Nie kupujmy prezentów bez zastanowienia, bo mogą okazać się nietrafione - zaapelowała w PR24 Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
2012-12-05, 13:39
Posłuchaj
Sklepy nie mają obowiązku przyjmować zwrotu pełnowartościowego towaru - mówi Agnieszka Majchrzak. Mają jedynie obowiązek przyjąć reklamację, kiedy okaże się, że zakupiony towar ma wadę. Dlatego możliwość zwrotu zależy od dobrej woli sprzedawcy. - Stąd przed kupnem należy się upewnić, że w razie potrzeby będziemy mogli zakup zwrócić - radzi ekspert
Dobrze zatrzymać paragon, aby nie było wątpliwości, że daną rzecz kupiono właśnie w tym sklepie, a nie w internecie. Niektórzy ze sprzedawców wymagają też oryginalnego opakowania i firmowych nalepek. O to wszystko trzeba wcześniej spytać. Jeżeli nie mamy paragonu, ale mamy np. dowód zapłaty kartą kredytową, to jest szansa, że sprzedawca dotrze do paragonu, który musi przechowywać przez pięć lat, i stwierdzi, że to towar z jego sklepu. A jeśli ofiarodawca prezentu nie ma paragonu, to pozostaje jedynie taki przedmiot sprzedać na aukcji internetowej.
Natomiast kupując w sklepie internetowym mamy 10 dni na sprawdzenie towaru i zmianę zdania. W przypadku większości produktów w ciągu tych 10 dni możemy je oddać.
REKLAMA