Fenomen Pokemon GO
Żadna gra ani aplikacja na smartfony nie wzbudziła od lat tylu różnych emocji. Powrót hitu z lat 90. – Pokemonów - za sprawą gry Pokemon Go, to już światowy fenomen. Mówił o nim w Polskim Radiu 24 ekspert ds. nowych mediów Mikołaj Nowak.
2016-07-30, 10:11
Posłuchaj
Jak podkreślił Mikołaj Nowak, Pokemony to fenomen wielowarstwowy. - Samo zjawisko Pokemony opanowało świat już prawie dwie dekady temu. Była to gra komputerowa, a później kreskówka, która w Polsce była emitowana od 2000 roku – zaznaczył gość.
Jak dodał, w roku 2016 firma, która ma prawa autorskie do „stworków” stworzyła aplikację, która opanowała świat „w takiej dynamice, której jeszcze nie widzieliśmy”.
- Pokemon Go to aplikacja, która wykorzystuje w sposób zaawansowany łączenie rzeczywistości z wirtualną rzeczywistością. System, poprzez wbudowany w smartfonie aparat, łapie obraz, który widzi i nakłada na ten obraz wirtualne warstwy – wyjaśnił Nowak.
- Chcemy w to grać, bo aplikacja zmusza nas do wyjścia z domu w związku z czym przełamuje wszelkie stereotypy. Gracz - zarówno ten, który siedzi przed komputerem stacjonarnym, jak i ten, który gra w aplikacje mobilne - musi wyjść z domu i chodzić by zbierać kilometry, rozwijać swoje stworki i rywalizować ze społecznością. Jeżeli będzie stał w miejscu czy siedział w domu to aplikacja na nic mu się nie przysłuży – wyjaśnił gość Polskiego Radia 24.
REKLAMA
Więcej w całej rozmowie.
Gospodarzem audycji był Krzysztof Grzybowski.
Polskie Radio 24/pr
Data audycji: 30.07.16
Godzina audycji: 9:35
REKLAMA