Rynek cukierniczy w Polsce. "Jest jeszcze wiele do zrobienia"
Po porzuceniu pracy w korporacji Natalia Sitarska i Łukasz Smoliński zaczęli od bloga kulinarnego, który urósł do jednego z najpopularniejszych w swojej tematyce. Swoją niszę odkryli wkrótce w cukiernictwie. Klientami ich firmy DESEO Patisserie & Chocolaterie są m.in. Qatar Airways, Lufthansa, Jaguar, Lexus czy Mastercard. O swoim sukcesie opowiadali w Polskim Radiu 24.
2017-04-30, 16:05
Posłuchaj
Natalia Sitarska i Łukasz Smoliński to założyciele DESEO – firmy, która zajmuje się produkcją ciastek, tortów, pralin czekoladowych.
Jak podkreślił Łukasz Smoliński, rynek cukierniczy jest dziś w Polsce w takim momencie, w jakim restauracje były 7-10 lat temu. – W Paryżu czy w Barcelonie cukierni takich jak DESEO jest kilkanaście czy kilkadziesiąt więc jest jeszcze wiele do zrobienia, jesteśmy na samym początku wychodzenia z dołka – wyjaśnił.
Dodał, że ich słodycze wyglądają niezwykle efektownie. - Nie tylko wygląd jest jednak istotny. Istotne są przede wszystkim składniki z jakich korzystamy. Używamy np. prawdziwej wanilii z Madagaskaru, kafiru z Azji Południowo-Wschodniej. Z jednej strony ważny jest więc wygląd, a z drugiej bardzo wysoka jakość składników – tłumaczył Smoliński.
Jak podkreśliła Natalia Sitarska, na powstanie DESEO złożyło się kilka czynników. - Z jednej strony istotne jest to, że kochamy słodycze. Czynnikami bezpośrednimi było jednak to, że w owym czasie Łukasz poszukiwał pomysłu na biznes. Poznaliśmy też osoby, które nakierowały nas na słodycze i cukierników. Wszystko to sprawiło, że postanowiliśmy zająć się produkowaniem słodyczy – podsumowała.
REKLAMA
DESEO Patisserie & Chocolaterie zostało wyróżnione nagrodą Best of Warsaw, przyznawaną przez Warsaw Insider, w kategorii Dessert jako najlepsza cukiernia 2015 roku.
Więcej w całej rozmowie.
Gospodarzem audycji była Sylwia Zadrożna.
Polskie Radio 24/pr
REKLAMA
_____________________
Ludzie Gospodarki w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
Data emisji: 30.04.17
Godzina emisji: 15:31
REKLAMA