X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

J. F. Libicki: nie zgodzę się być kandydatem na marszałka Senatu z ramienia PiS

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2019 17:26
- Jeżeli moją kandydaturę na marszałka Senatu wysunie większość, która ukształtowała się w Senacie po wyborach, czyli KO, PSL, SLD i Władysław Kosiniak-Kamysz, to z drżeniem i z dużą obawą, ale się zgodzę. Nie zgodzę się natomiast, gdy moją kandydaturę wystawi PiS - powiedział w Polskim Radiu 24 Jan Filip Libicki z PSL.
Audio
  • 30.10.2019 Jan Filip Libicki o sytuacji wokół Senatu i polskim sądownictwie

Gość Polskiego Radia 24 odniósł się do swojej kandydatury na marszałka Senatu. - Jeszcze przed wyborami byli koledzy, którzy mówili, że Senat jest "izbą emerytów". Dziś nikt już tak nie mówi i to jest miłe. Jeżeli wysunie mnie większość, która ukształtowała się w Senacie po wyborach, czyli KO, PSL, SLD i Władysław Kosiniak-Kamysz podpiszą się pod moją kandydaturą, to z drżeniem i z dużą obawą, ale się zgodzę. Nie zgodzę się natomiast, gdy moją kandydaturę wystawi PiS - zapowiedział. 

- Nie będę kandydatem zgłoszony przez tę partię. Bardzo krytycznie oceniam "dobrą zmianę". Nie mogę tak nazwać ostatnich czterech lat. Koalicja Obywatelska ma kłopot z wyłonieniem swego kandydata na marszałka Senatu, PSL natomiast zgłosił swego kandydata i zaszczytem jest dla mnie to, że jest to moje nazwisko. Ze strony KO słyszałem o marszałku Borusewiczu czy Bogdanie Zdrojewskim. Mam nadzieję, że do 12 listopada to wszystko się ułoży - dodał.

<<CZYTAJ TAKŻE>> P. Semka: gdyby PiS zdobyło senatora, Schetyna jechałby do OBWE

"Nikt nie dał się przeciągnąć na stronę PiS"

Jan Filip Libicki przyznał także, że "z radością" przyjął protesty wyborcze PiS. - Ich zgłoszenie oznacza, że nikt nie dał się przeciągnąć na stronę PiS. Nie wiem jak są uzasadnione od strony prawnej protesty KO, ale zdaje się, że protesty PiS były kiepsko uzasadnione od strony prawnej. Specjalnie mnie to nie dziwi, bo przez ostatnie cztery lata było wiele ustaw w Senacie, które wyglądały, jak gdyby były pisane na kolanie - wyjaśnił. 

- Sąd Najwyższy o wszystkich protestach wypowiada się negatywnie i dość sceptycznie. Nowa izba polityczna ma szansę zdjąć z siebie odium upolitycznienia i czy to nastąpi, zobaczymy - zaznaczył. 

"Procesy powinny odbywać się krócej"

- Mówiąc o sądownictwie, chciałbym aby reforma wymiaru sprawiedliwości polegała na tym, że procesy odbywają się szybciej. Narzekania w 90 proc. dotyczą przewlekłości postępowań. Przez ostatnie cztery lata zamieniano jednych sędziów na drugich bez usprawniania tej procedury. Jeżeli jakaś grupa społeczna jest prezentowana przez rządzących jako osoby wywodzące się ze środowisk patologicznych, to ta grupa społeczna ma prawo się bronić. Sędziowie także w ten sposób się bronią - przyznał polityk w temacie reformy sądownictwa. 

Marek Pęk 663.jpg
Marek Pęk: opozycyjny pakt senacki prędzej czy później się rozpadnie

- W Polsce jest ok. 10 tys. sędziów. Prawo statystyki pokazuje, że znajdują się w nich ludzie, którzy sprzeniewierzają się swojemu zawodowi, ale nie ma powodu, aby na tę całą grupę zawodową prowadzić nagonki, a to robiło PiS. Tak samo wśród księży próbuje się stworzyć wrażenie, że odsetek pedofilii jest inny, niż w innych grupach zawodowych. Przełożeni duchownych nie podjęli stosownych działań, kiedy trzeba było je podjąć - zauważył. 

Więcej w zapisie audycji.

Rozmawiał Adrian Klarenbach.

PR24/pkr

____________________ 

Data emisji: 30.10.2019

Godzina emisji: 16:35

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Wojciech Konieczny: będzie wspólny kandydat opozycji na marszałka Senatu

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2019 08:48
- Myślę, że będzie wspólny kandydat opozycji na marszałka Senatu - mówi w "Sygnałach dnia" w radiowej Jedynce senator z ramienia SLD.
rozwiń zwiń

Czytaj także

W. Bernacki: zarzuty pod adresem Zjednoczonej Prawicy są nietrafione

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2019 09:45
- To, że opozycja ma większość w Senacie, jest przykładem, że Polska jest państwem demokratycznym, państwem prawa. Zarzuty, które wielokrotnie pojawiały się pod adresem Zjednoczonej Prawicy, są całkowicie nietrafione - powiedział w PR24 poseł PiS prof. Włodzimierz Bernacki. Gościem audycji była także Katarzyna Piekarska z Koalicji Obywatelskiej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zarzuty niezasadne. PKW zaopiniowała protesty wyborcze w okręgach

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2019 16:16
Państwowa Komisja Wyborcza na poniedziałkowym posiedzeniu negatywnie zaopiniowała 36 protestów wyborczych, z czego 4 złożone przez PiS, 1 przez Koalicję Obywatelską oraz 1 przez PSL - poinformowała szefowa KBW Magdalena Pietrzak.
rozwiń zwiń