Ekspert radzi jak przeprowadzić skuteczną kampanię wyborczą
Niespełna dwa miesiące pozostały do I tury wyborów samorządowych (21 października). Rywalizacja pomiędzy kandydatami na urząd prezydenta, burmistrza czy wójta w poszczególnych miasta i gminach nabiera tempa. – Kampania będzie dość brutalna, co już widać w mediach społecznościowych – mówił w Polskim Radiu 24 Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego.
2018-08-25, 18:13
Posłuchaj
Zdaniem Roberta Stępowskiego scena polityczna w Polsce podzielona jest na dwa obozy i to pomiędzy nimi toczy się zacięta walka polityczna.
- Scena polityczna w Polsce jest bardzo spolaryzowana. Dość wyraźnie widać, gdzie jest ta granica i to przełoży się na wybory samorządowe – mówił gość Polskiego Radia 24. - Walka toczy się też pomiędzy osobami, które obecnie pełnią swoje funkcje i często są niezależnymi kandydatami, nawet jeśli zostali wcześniej wybrani w ramach jakiegoś komitetu partyjnego. Partia rządząca, Prawo i Sprawiedliwość, będzie starała się przejąć władzę w największych miastach tam, gdzie nie ma swoich prezydentów – dodał Robert Stępowski.
Specjalista ds. marketingu terytorialnego uważa, że dziś jednym z najważniejszych miejsc komunikowania się z wyborcami są media społecznościowe.
- Jeżeli kandydat będzie chciał komunikować się z wyborcami tylko za pośrednictwem mediów tradycyjnych i zapomni o tym, co dzieje się w mediach społecznościowych, to prawdopodobnie przegra te wybory – tłumaczył Robert Stępowski. – Kandydaci traktują czasami działania w mediach społecznościowych jako coś, co trzeba zrobić, ale później wrzucają tylko informację o kandydowaniu, ulotkę wyborczą i zapominają, że przecież można w ten sposób dyskutować z wyborcami. Jest też wiele kont uśpionych, czy fałszywych, dlatego walka niekoniecznie odbywa się w oficjalnym obiegu, a czasami jest prowadzona w formie "fake newsów" i nieprawdziwych komentarzy. Wiele osób to obserwuje i przywołuje do siebie myśl, że może jest w tym coś prawdziwego – wyjaśniał ekspert ds. marketingu terytorialnego.
REKLAMA
Więcej w nagraniu.
Gospodarzem audycji był Jakub Kukla.
Data emisji: 25.08.18
Godzina emisji: 17.42
REKLAMA
PR24/PAP/dk
REKLAMA