III Kongres Next Generation. Jaką rolę odgrywają sukcesorzy w firmach rodzinnych
- Przywództwo jest najważniejszym tematem z punktu widzenia sukcesora - mówiła na antenie Polskiego Radia 24 Anna Gregorczyk z Banku Millennium.
2018-10-21, 12:36
Posłuchaj
Według badań Instytutu Biznesu Rodzinnego 36 procent przedsiębiorstw w Polsce postrzega siebie jako rodzinne, a odpowiadają one za około 18 procent polskiego PKB. W każdej rodzinnej firmie przychodzi moment, gdy obecny właścicieli przekazuje ją w młodsze ręce, przeważnie swojej córce, czy synowi. To właśnie temu młodszemu pokoleniu biznesmenów, czyli sukcesorom, był poświęcony III Kongres Next Generation w Poznaniu. Patronem medialnym wydarzenia było Polskie Radio 24. Jego uczestnicy w czwartek i piątek brali udział w warsztatach i wykładach poświęconych, na przykład etapom przejmowania firm od rodziców, zarządzaniu nimi, czy budowaniu marki.
- W korporacjach mamy wiele lat na zdobycie kompetencji przywódczych. Sukcesorzy często stają się dyrektorami, czy prezesami jeszcze przed trzydziestką zanim zdobędą niezbędną do prowadzenia biznesu wiedzę - uważa Anna Grzegorczyk.
Gość audycji zwróciła uwagę, że sukcesorzy muszą nagle stać się przywódcami w swojej firmie i umieć wyznaczać nowy kierunek przedsiębiorstwa. - W dzisiejszych czasach, niezależnie od tego jak wysoki zysk ma firma, jeżeli sama nie nauczy się siebie redefiniować na nowo, to nie ma gwarancji, że przetrwa. Każda z firm rodzinnych musi to zrozumieć - dodała ekspertka.
Więcej w całej audycji.
REKLAMA
Gospodarzem programu był Łukasz Sobolewski.
Polskie Radio 24
--------------------------
Data emisji: 21.10.18
Godzina emisji: 11.37
REKLAMA