X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

"Kampania lobbingowa". Publicysta o protestach mediów ws. wprowadzenia nowego podatku

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 13:28
- Na pewno nie będzie to "koniec mediów". Ideałem byłby podatek, który zapłaciliby ci, którzy na reklamach zarabiają najwięcej i to bardzo często kosztem samych mediów, które nakręcają ruch, z którego te reklamy korzystają - mówił w Polskim Radiu 24 Jakub Jałowiczor ("Gość Niedzielny").
Jakub Jałowiczor
Jakub JałowiczorFoto: PR24

Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, której konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami połowa wpływów ze składek od reklam ma trafić m.in. do NFZ.

telewizja pilot oglądanie reklamy 1200.jpg
"Podatków nie płacą, a wpływ na życie polityczne mają gigantyczny". Prof. Ryba o podatku od reklam

Jakub Jałowiczor zwracał uwagę, że opodatkowanie mediów powinno w największym stopniu dotyczyć potentatów mediów elektronicznych i społecznościowych, m.in. takich jak Facebook i Google. - Najwięcej zapłacą, niezależnie od tego, czy ich właścicielami są polskie, czy zagraniczne podmioty, media "tradycyjne". Niezależnie jak konstruowane są przepisy dotyczące wonności słowa czy podatków, zwykle okazuje się, że największe koncerny są nie do ruszenia, to na pewno jest wada tego pomysłu - podkreślił.

- Od momentu, w którym zaczęła się pandemia, prasa papierowa, która już wcześniej nie miała łatwo, jest w trudniejszej sytuacji (…) faktem jest, że media drukowane, którym procesy kulturowe nie służą, będą miały dodatkowy podatek - dodał publicysta.

"Nie jest tak, że media przestaną funkcjonować"

Gość audycji ocenił, że rozważany podatek nie wpłynie znacząco na rynek mediów. - Z całą pewnością nie jest tak, że media przestaną funkcjonować, jak straszą Onet, Gazeta czy TVN24, to jest ewidentna kampania lobbingowa przeciwko temu podatkowi, zrozumiała, ale trochę histeryczna - ocenił.

Posłuchaj
23:06 PR24_mp3 2021_02_10-11-33-28.mp3 10.02.2021 Jakub Jałowiczor (Polskie Radio 24 / Temat dnia/Gość PR24)

Nowe przepisy, zdaniem uczestników protestu, spowodują też "pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym", a ich wprowadzenie będzie oznaczać osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, a także ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści.

Czytaj także:

W dalszej części audycji dyskusja o sytuacji w Porozumieniu Jarosława Gowina i jej wpływie na koalicję Zjednoczonej Prawicy.

Zapraszamy do wysłuchania zapisu audycji.

* * *

Audycja: Temat dnia / Gość PR24

Prowadzący: Michał Rachoń

Gość: prof. Waldemar Paruch (UMCS)

Data emisji: 10.02.2021

Godzina emisji: 10.06

PR24/ka

Czytaj także

"Koalicja 276". Jankowski: przyniosła skutek odwrotny do zamierzonego

Ostatnia aktualizacja: 09.02.2021 11:23
- Jeżeli ta konwencja miała działać na rzecz porozumienia na opozycji, to przyniosła skutek odwrotny do zamierzonego. Zamiast połączenia mamy raczej bałagan i wspólne obrzucanie się hasłami na opozycji, że w tej formule nie będzie współpracy - powiedział o "Koalicji 276" zaproponowanej przez Platformę Obywatelską Łukasz Jankowski, publicysta radia Wnet.
rozwiń zwiń