X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Podatek od reklam. Prof. Reginia-Zacharski: spór pokazuje, że gra idzie o wysoką stawkę

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2021 10:46
- Ten spór ujawnił charakter i temperaturę wojny o media. Przed protestem myślę, że nie wyobrażalibyśmy sobie takiego rozwoju wydarzeń. Pokazuje to, że gra idzie o naprawdę wysoką stawkę - powiedział prof. Jacek Reginia-Zacharski, politolog.
Audio
  • prof. Jacek Reginia-Zacharski, Michał Wróblewski i dr Artur Wróblewski o podatku od reklam ("Debata PR 24")
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Foto: Goran Bogicevic/ Shutterstock

W środę najwięksi prywatni nadawcy radiowi, telewizyjni i internetowi ogłosili strajk i przez cały dzień nie nadawali swoich programów. Miało to związek z rządowymi pracami nad wprowadzeniem podatku od reklamy internetowej i konwencjonalnej. W 2022 r. ma on przynieść budżetowi około 800 mln zł, a uzyskane środki zasilą w głównej mierze Narodowy Fundusz Zdrowia.

Marek Król 1200.jpg
Marek Król: nikt przy zdrowych zmysłach nie powie, że płacenie podatków ogranicza wolność słowa

"Gra o wysoką stawkę"


Prof. Jacek Reginia-Zacharski zauważył, że spór związany z projektem ustawy o podatku od reklam wywołał reakcję, której mało kto się spodziewał. - Rządowi chodzi o pozyskanie pewnych dochodów i wyrównanie poziomów wpłat i to jest jasne. Natomiast z drugiej strony ten spór ujawnił charakter i temperaturę wojny o media. Przed protestem myślę, że nie wyobrażalibyśmy sobie takiego rozwoju wydarzeń. Pokazuje to, że gra idzie o naprawdę wysoką stawkę - powiedział.

Czytaj także:

Zdaniem Artura Wróblewskiego proponowane rozwiązania są bardzo skuteczne i uniemożliwiają firmom omijanie przepisów w celu niepłacenia podatków. Politolog zauważa jednak, że takie rozwiązanie ma też negatywną stronę. - Podatek od przychodów jest bardzo skuteczny i nie można od niego uciec. Z drugiej strony pamiętajmy, że jeżeli mamy media z małymi dochodami to może to spowodować, że znajdą się one w bardzo trudnej sytuacji - ocenił.

Michał Wróblewski zauważył, że obecny projekt ustawy w bardzo małym stopniu dotknie największych gigantów medialnych, a koszty tych rozwiązań poniosą polskie media. - Problem polega na tym, że z 800 milionów złotych, które są celem tego podatku tylko 50 do 100 milionów złotych będzie pochodzić od gigantów cyfrowych, a pozostała część od polskich mediów. Mam wrażenie, że rządzący w ogóle nie płacą podatków, a tak nie jest. Media płacą bardzo dużo różnych podatków - podkreślił.

Zapraszamy do wysłuchania całej debaty

Posłuchaj
50:27 PR24_mp3 2021_02_13-09-06-43.mp3 prof. Jacek Reginia-Zacharski, Michał Wróblewski i dr Artur Wróblewski o podatku od reklam ("Debata PR 24")

***

Audycja: "Debata w PR24"

Prowadzący: Jerzy Jachowicz

Gość: prof. Jacek Reginia-Zacharski (politolog, Uniwersytet Łódzki), Michał Wróblewski (publicysta, Wirtualna Polska), dr Artur Wróblewski (amerykanista, Uczelnia Łazarskiego)

Data emisji: 13.02.2020

Godzina: 09.06 

dz

Czytaj także

Orędzie marszałka Senatu. Dr Karnkowski: było to wystąpienie na granicy śmieszności

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2021 14:12
- Bardzo trudno traktować wystąpienie marszałka Grodzkiego poważnie, jako kwestię jakiegokolwiek argumentu. Obiektywnie było to wystąpienie na granicy śmieszności. Dziwię się, że jeden dzień protestu przeciwko płaceniu podatków porównuje się do stanu wojennego - powiedział o czwartkowym wystąpieniu marszałka Senatu dr Krzysztof Karnkowski, publicysta "Gazety Polskiej Codziennie".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Podatek od reklam. Radosław Fogiel: jesteśmy otwarci na uwagi

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2021 14:58
Zastępca rzecznika prasowego PiS Radosław Fogiel zadeklarował otwartość na dialog ws. projektu wprowadzenia dodatkowego podatku od reklam.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Piotr Kędziorek: radio przetrwa, mimo nowej konkurencji

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2021 07:53
- Radio świetnie sobie radzi w Internecie i z multimediami więc ja bym się tego nie obawiał. Umiemy to wykorzystywać. Chociażby ogromna kariera i popularność w miarę nowej formy jaką jest podcast. Jest to przecież w gruncie rzeczy radio - powiedział o roli i przyszłości radia Piotr Kędziorek, redaktor naczelny Radiowego Centrum Kultury Ludowej.
rozwiń zwiń