X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Protest części mediów. Płażyński: to akcja polityczna pewnej grupy zawodowej

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 09:01
- To akcja polityczna pewnej grupy zawodowej, która nie chce się dzielić z Polakami swoimi zyskami. Podobnie jak kiedyś np. banki walczyły z opłatą bankową - powiedział o środowym proteście mediów Kacper Płażyński z Prawa i Sprawiedliwości. Gościem audycji "Dwie strony" był także Grzegorz Napieralski z Koalicji Obywatelskiej.
Kacper Płażyński
Kacper PłażyńskiFoto: PR24

W środę najwięksi prywatni nadawcy radiowi, telewizyjni i internetowi ogłosili strajk i przez cały dzień nie nadawali swoich programów. Miało to związek z rządowymi pracami nad wprowadzeniem podatku od reklamy internetowej i konwencjonalnej. W 2022 r. ma on przynieść budżetowi około 800 mln zł, a uzyskane środki zasilą w głównej mierze Narodowy Fundusz Zdrowia.

Jarosław Krajewski 1200.jpg
Jarosław Krajewski: nie proponujemy żadnych rozwiązań ograniczających wolność mediów

"Racja po stronie mediów"

Grzegorz Napieralski powiedział w PR24, że racja jest po stronie mediów. Zauważył, że do protestu oprócz zagranicznych koncernów przyłączyły się także media będące w całości w polskich rękach. - Działalność zawiesiły prawie wszystkie media oprócz telewizji publicznej i radia publicznego, co pokazuje, że racja jest po ich stronie. Rację mają też ci, którzy krytykują ten pomysł, bo swoją działalność zawiesili nadawcy, którzy mają kapitał zagraniczny i będący całkowicie w rękach polskich - powiedział.

Czytaj także:

- Chodzi o to, że jeżeli ten podatek wejdzie w życie, to bardzo mocno uderzy większość tych mediów. Część z nich najprawdopodobniej zakończy swoją działalność. Szczególnie w czasach COVID jedynym źródłem utrzymania są dla nich reklamy - ocenił polityk.

"Akcja polityczna"

Zdaniem Kacpra Płażyńskiego z Prawa i Sprawiedliwości w proponowanych rozwiązaniach chodzi o ograniczenie wykorzystywania optymalizacji podatkowej. - Chodzi o to, żeby największe polskie koncerny medialne, w większości te, które mają większościowy udział zagraniczny, przestały robić państwo "w konia" czyli w ordynarny sposób wykorzystywać optymalizację podatkową, o czym mówią konkretne dane - powiedział.

- Akcja, która ma miejsce, to akcja polityczna pewnej grupy zawodowej, która nie chce się dzielić z Polakami swoimi zyskami. Podobnie jak kiedyś np. banki walczyły z opłatą bankową. To jest naturalne, że branża broni się przed dodatkowymi opłatami. Zwrócę uwagę, że od 2018 roku w KE trwają prace nad wprowadzeniem takiego podatku. Wiele państw nie chce czekać na unijne przepisy, same wprowadziły takie rozwiązania - zaznaczył polityk.

Zapraszamy do wysłuchania całej debaty

Posłuchaj
21:09 PR24_mp3 2021_02_11-08-06-27.mp3 Grzegorz Napieralski i Kacper Płażyński o proteście mediów ("Dwie strony")

***

Audycja: "Dwie strony"

Prowadzący: Stanisław Janecki

Gość: Grzegorz Napieralski (KO), Kacper Płażyński (PiS)

Data emisji: 11.02.2021

Godzina: 08.06 

dz


Czytaj także

Rozmowa Kulczyka z Grasiem. Mazurek przypomniała, jak PO postępowała z mediami

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 18:10
Protest komercyjnych mediów, który jest odpowiedzią na plany wprowadzenia podatku od reklamy internetowej i konwencjonalnej, gorąco wspierają politycy opozycji. Internauci przypomnieli tymczasem pamiętną rozmowę Pawła Grasia, bliskiego współpracownika b. premiera Donalda Tuska z miliarderem Janem Kulczykiem. Obaj panowie w jednej z warszawskich restauracji omawiali kwestię zwolnienia ówczesnego naczelnego "Faktu" i wpłynięcia na koncern Ringier Axel Springer.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Joanna Lichocka: składka od przychodów z reklam nie naruszy stanu finansowego żadnego z mediów

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 20:30
- Składka od przychodów z reklam na poziomie dwóch, trzech czy pięciu procent nie naruszy stanu finansowego żadnego z istniejących mediów - powiedziała w środę poseł PiS Joanna Lichocka. - Mówienie, że jest to zamach na stabilne istnienie mediów - jest wprowadzaniem opinii publicznej w błąd - dodała.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Poseł Koalicji Polskiej o sprawie podatku od reklam: obecnie nie jest to odpowiedni czas na jego wprowadzenie

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 08:14
- Każdy czas na wprowadzanie podatków w okresie pandemii jest złym czasem. Nie chodzi o to, że ograniczy on wolność słowa. Chodzi o to, że niektóre media nie wytrzymają tego finansowo - powiedział Paweł Bejda z PSL-Koalicji Polskiej.
rozwiń zwiń