X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
x
x

Joanna Kos-Krauze: polski teatr jest w lepszej kondycji niż polskie kino

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2020 23:00
- Przede wszystkim w kontekście dojrzałości, tematyki czy dialogu. Mamy też bardzo zdolnych dramaturgów - oceniła w Polskim Radiu 24 reżyserka Joanna Kos-Krauze.
Audio
  • Joanna Kos-Krauze o tym, co różni polski teatr od kina (DOMAGAŁAsięTEATRU)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/Fer Gregory

ginczanka proba spektakl free 1200.jpg
"Ginczanka. Przepis na prostotę życia" w reż. Anny Gryszkówny w Teatrze Łaźnia Nowa

Większość życia zawodowego Joanny Kos-Krauze wiąże się głównie z filmem. - Współczesny polski teatr jest wybitny. Bardzo chciałabym coś w nim zdziałać, ale jeszcze nie było mi drodze - mówiła w Polskim Radiu 24.

Reżyserka jest jednak członkiem gremium wybierającego spektakle do wielkiego teatralnego festiwalu "Boska Komedia". - Wszystko zaczęło się podczas festiwalu szkół teatralnych w Łodzi. Spędziłam dwanaście dni ze wspaniałą ekipą, m.in. z Bartoszem Szydłowskim, Janem Fryczem - wspominała.

- Jestem bardzo wdzięczna za tamten czas - dodała.

[W POPRZEDNIM ODCINKU AUDYCJI} >>> Jerzy Grzegorzewski - wspomnienie

TP_20 1200.jpg
"Żeglarz" w reż. Wojciecha Rodaka w Teatrze im. Szaniawskiego w Wałbrzychu

Co różni polski teatr od filmu?

Wg Joanny Kos-Krauze zasadniczą różnicą między polskim teatrem a filmem jest dojrzałość. - Jestem oszołomiona dojrzałością i wyborem tematów w polskim teatrze. Zobaczyłam pokolenie młodych reżyserów, młodych dramaturgów, którzy mają dojrzałość społeczną, o coś im chodzi i trzyma to formę - mówiła.

Reżyserka podkreślała, że reżyserzy filmów mają o wiele mniej wolności artystycznej. - To jednak branża, którą zarządzają dystrybutorzy. To duże przedsięwzięcie filmowe, jest mnóstwo producentów, koproducentów, którzy wymagają określonego kształtu. Trudno w tym wywalczyć wolność - tłumaczyła.

- Kolejna kwestia to obsada aktorska. W filmowych projektach komercyjnych dużo do powiedzenia mają producenci, którzy wykładają na film pieniądze - dodała.

Zapraszamy do wysłuchania audycji.

* * *

Audycja: "DOMAGAŁAsięTEATRU"

Prowadzący: Tomasz Domagała

Goście: Joanna Kos-Krauze (reżyserka i scenarzystka)

Data emisji: 19.04.2020

Godzina emisji: 22.06

kstar

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Ludwik Sempoliński – wielki artysta małych scen

Ostatnia aktualizacja: 17.04.2020 05:50
Był niezmordowany. Kiedy jego uczniowie padali ze zmęczenia podczas ćwiczeń, on nadal pokazywał im kolejne kroki. Pasję tę było widać również podczas jego niezapomnianych występów na scenach teatralnych i kabaretowych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Sekcja" – TZO – reaktywacja 3

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2020 23:00
W 2017 roku, kiedy ponownie reaktywowano Teatrzyk Zielone Oko, ówczesna dyrekcja Trójki zaproponowała, by spróbować realizować go "na żywo" w studiu im. Agnieszki Osieckiej, co więcej, dzięki współpracy z FiNA, mogliśmy byli pozwolić sobie na cykliczną prezentację premier.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Redbad Klynstra-Komarnicki: epidemia to idealny czas, by spojrzeć na swoje życie i jego sens

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2020 21:10
- Kiedy nie możemy działać, szukamy przestrzeni. Dla wszystkich, którzy są w przymusowej sytuacji nierobienia tego, co do tej pory, to idealny czas, by spojrzeć na swoje życie i jego sens - powiedział w Polskim Radiu 24 Redbad Klynstra-Komarnicki, aktor. Gościem audycji był również Miłosz Lodowski, publicysta i grafik. 
rozwiń zwiń