Zakupy internetowe: przed firmami otwierają się ogromne możliwości
W tym roku blisko 60 proc. Polaków będzie posiadało smartfon. Wielu z nich, przede wszystkim młodzi, będą coraz częściej dokonywali przez swój telefon zakupów internetowych.
2015-06-01, 12:28
Posłuchaj
Stwarza to ogromne możliwości dla firm działających w sektorze m-commerce, czyli zakupów mobilnych. Ponad 40 proc. przedsiębiorstw z sektora MSP już planuje wykorzystanie nowych form sprzedaży, promocji i reklam.
- Powoli urządzenia mobilne uzupełniają komputery. M-commerce jest tylko odłamem sprzedaży internetowej – mówi Tomasz Szymanowski z platformy SerwerSMS.pl.
Coraz więcej unijnych regulacji
Jak podkreśla ekspert, w Polsce obowiązuje coraz więcej unijnych regulacji dotyczących właśnie rynku m-commerce.
- Regulacje te pomagają zadbać o profesjonalną sprzedaż, czyli o możliwość zapoznania się z ofertą zwrotu, bezpłatnych rezygnacji itd. Coraz częściej Unia Europejska dba też o procedury związane z wycofaniem się z zakupem danego produktu. Polskie firmy muszą się też dostosowywać do tych norm prawnych, przygotować również stronę responsywną, czyli taką, która dobrze się wyświetla na wszystkich urządzeniach zarówno mobilnych, jak i komputerze stacjonarnym – wyjaśnia ekspert.
REKLAMA
Małe firmy również mają dostęp do nowoczesnych technologii
Jak podkreśla ekspert dostęp do nowych technologii, dających możliwość rozwoju sprzedaży w Internecie, mają zarówno większe, jak i mniejsze firmy.
- Są różnego rodzaju podmioty, które oferują gotowe sklepy internetowe. Wystarczy tak naprawdę płacić tylko abonament, a taka firma wszystko za nas zorganizuje. Te firmy posiadają zintegrowane możliwości wykupienia reklamy w wyszukiwarkach, marketingu SMS-owego, mailingu, dotarcia do klienta. To wszystko jest na wyciągnięcie ręki – mówi Tomasz Szymanowski. – Nie są to drogie rozwiązania, ale nie są i darmowe – dodaje.
Jak tłumaczy gość radiowej Jedynki, firmy, które chcą przyciągnąć klientów do swoich sklepów internetowych, powinny przede wszystkim zadbać, aby ich platforma kontaktu z tym klientem była przyjazna, skuteczna i dostępna.
Z badań ekspertów wynika, że już 25 procent użytkowników smartfonów nie wyobraża sobie życia bez nowoczesnego urządzenia mobilnego. Nie da się ukryć, że nowe pokolenie klientów stanowi nie lada wyzwanie dla firm oferujących swoje produkty i usługi w Internecie.
Kamil Piechowski, awi
REKLAMA
REKLAMA