Biedronka na dopalaczu: jej sprzedaż wzrosła o 11,67 proc. do prawie 4,5 mld euro

Strategia przyjęta przez sieć Biedronki przynosi rezultaty – jej sprzedaż wzrosła o 11,7 proc. do 4,499 mld euro (o 10,6 w walucie lokalnej) , co stanowi 67,7 proc. sprzedaży całej grupy Jeronimo Martins. Warto dodać, że w pierwszym półroczu ubiegłego roku udział Biedronki w sprzedaży całej grupy wynosił nieco mniej - 66,6 proc.

2015-07-30, 15:37

Biedronka na dopalaczu: jej sprzedaż wzrosła o 11,67 proc. do prawie 4,5 mld euro

Cała grupa Jerinimo Martins sprzedała za  ponad 6,6 mld euro, z tego – 4,5 mld euro przypada na Biedronkę

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, odnotował wzrost sprzedaży w wysokości 9,8 proc. do 6,644 mld euro (6,052 mld euro przed rokiem). EBITDA wzrosła o 6,3 proc. do 363 mln euro.

Biedronka polskim liderem: sprawdza się strategia, wzrasta sprzedaż

Dobre wyniki odnotowała także sama Biedronka, której sprzedaż - mierzona w złotych - wzrosła o 10,6 proc.

Pedro Soares dos Santos, dyrektor generalny Jeronimo Martins, zaznaczył, że zgodnie z oczekiwaniami zaprezentowane wyniki potwierdzają pozytywne wyniki strategii przyjętej w Biedronce.

REKLAMA

Powiązany Artykuł

Dodał również, że wyniki spółki w analizowanym okresie dowodzą skuteczności obranych środków, zdolności do dalszego wzmacniania pozycji lidera rynkowego, nawet pomimo ciągle obecnej deflacji.

Biedronka: 83 nowych sklepów, wzrost udziału w rynku o 2,3 proc.

W pierwszym półroczu sprzedaż LfL Biedronki wzrosła o 2,6 proc. Jednocześnie spółka otworzyła 83 nowe sklepy, podczas gdy 15 placówek zostało zamkniętych - liczba otwarć netto wyniosła 68.

REKLAMA

Według firmy GFK w ciągu pierwszych 5 miesięcy 2015 r.  sieć zwiększyła swój udział w rynku o 2,3 pp. w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.

EBITDA Biedronki wyniosła 305 mln euro, co stanowi wzrost o 8,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Marża EBIDTA wzrosła o 6,8 proc., wobec 7 proc. w pierwszym półroczu 2014 roku.

Powiązany Artykuł

REKLAMA

Biedronka sobie radzi mimo deflacji

Władze Biedronki zwracają uwagą na trudną sytuację na polskim rynku handlowym. W ciągu sześciu miesięcy br. sieci handlowe prowadziły intensywne działania promocyjne. Dużym problemem dla sektora handlu była utrzymująca się wysoka deflacja cen żywności. Jednak statystyki pokazują, że deflacja zaczyna słabnąć, o ile w w I kw. br. była na poziomie -3,7 proc., to w II kw. było to -2,1 proc.

Pod koniec roku pożegnamy deflację

Analitycy prognozują, że dopiero w IV kw. bieżącego roku pojawi się inflacja, a przyczyną będzie m.in. drożejąca żywność - Ceny żywności, jeden z kluczowych składników deflacji czy też inflacji, będą stopniowo wzrastały i wzrośnie presja inflacyjna. W czwartym kwartale możemy pożegnać się z deflacją i powróci zjawisko inflacji, która w tym roku nie powinna przekroczyć jednego procentu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartosz Urbaniak, członek zarządu BGŻ BNP Paribas.

Sieć Biedronka miała na koniec czerwca 2655 sklepów

Nakłady inwestycyjne Grupy Jeronimo Martins w ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. wyniosły 177 mln euro, z czego 55 proc. zainwestowano w Biedronkę, a dokładnie  98 mln euro. Na koniec czerwca sieć Biedronka miała 2655 sklepów.

Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem sieci drogerii Hebe oraz Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2650 sklepów w ponad tysiącu miejscowości. Sieć Biedronka, obecna na polskim rynku od 20 lat. Jeronimo Martins zatrudnia w Polsce ponad 55 tys. pracowników. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 11 mld zł i jest 2. co do wielkości polską firmą, a Biedronka 3. najcenniejszą polską marką.

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej