Polacy są pozytywnie nastawieni do przedsiębiorczości
71 procent Polaków ma pozytywne nastawienie do przedsiębiorczości. Jest ono nieznacznie poniżej średniej europejskiej (72 proc.) oraz światowej (76 proc.) i nieco niższe niż przed rokiem (2014 rok: 76 proc.). To informacje ze Światowego Raportu Amway na Temat przedsiębiorczości.
2015-11-30, 13:00
Posłuchaj
- W ramach tego badania, próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie skąd się bierze rozbieżność pomiędzy zdecydowanie pozytywnym nastawieniem do przedsiębiorczości, które w przypadku polski wynosi aż 71 procent, a chęcią rozpoczęcia własnej działalności, która jest na poziomie 38 procent – wyjaśnia Anna Czarczyńska z Akademii Leona Koźmińskiego.
Na tle pozostałych 44 krajów objętych badaniem, Polska nie jest daleko od reszty
- Jeżeli chodzi o pozytywne nastawienie do przedsiębiorczości, w Europie plasujemy się na podobnych poziomach. Trochę inaczej jest w przypadku Azji, gdzie nie ma systemów zabezpieczenia społecznego i ludzie bazują na swoich umiejętnościach i kompetencjach, czyli również na własnej chęci rozpoczęcia biznesu i na tym co sami mogą zrobić dla siebie – wyjaśnia.
- Natomiast, w Polsce dominują inne motywy podejmowania działań przedsiębiorczych, głównie jest to niezależność od pracodawcy – dodaje.
Występują różnice pokoleniowe w nastawieniu do przedsiębiorczości, ale także związane z płcią.: 76% mężczyzn i 68% kobiet wykazuje pozytywną postawę wobec przedsiębiorczości.
REKLAMA
Elżbieta Mamos, fko
REKLAMA