Przedsiębiorcy nie wiedzą jak wdrażać pomysły w życie
Brak wiedzy i informacji – to przede wszystkim stoi na drodze w rozwijaniu innowacyjności polskich, małych i średnich przedsiębiorstw. Przedsiębiorcy po prostu nie wiedzą jak mają swój pomysł wdrażać w życie, mówi Urszula Kłosiewicz-Górecka z zespołu usług Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.
2015-12-07, 19:30
Posłuchaj
- Wyniki z naszych badań przedsiębiorstw usługowych pokazują, że z tą informacją niestety nie jest najlepiej. Przedsiębiorcy mówią, że nie potrafią jeszcze pomysłów przekuć na działania – tłumaczy.
- Trzeba im w tym pomóc, metodami aktywnymi, jak to mają robić – dodaje.
Poza tym brakuje komunikacji pomiędzy przedsiębiorcami i naukowcami. Obie strony nie chcą się dzielić swoją wiedzą i źle kojarzy im się wywiad biznesowy– zaznacza Anna Dąbrowska zastępca dyrektora Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.
Obie strony niechętnie dzielą się wiedzą
- Ten wywiad często jest postrzegany przez przedsiębiorców, jako ingerencja w to co przedsiębiorca ma. Dzisiaj bez tej informacji nie można funkcjonować. Ta wiedz po stronie nauki jest przedsiębiorcom potrzebna – wyjaśnia.
REKLAMA
Wśród przedsiębiorców i naukowców brakuje wciąż jeszcze wiedzy na temat tego jak informacja i współpraca mogą wpływać na innowacyjność. A co za tym idzie na konkurencję, na coraz trudniejszym rynku zagranicznym.
Kamil Piechowski, fko
REKLAMA