Australia może być atrakcyjnym rynkiem dla polskich firm

Polskim przedsiębiorcom nie jest łatwo dostać się na rynek australijski. Przede wszystkim azjatycka konkurencja powoduje, że antypody są dla nas odległe nie tylko geograficznie. Jednak coraz więcej polskich firm patrzy z nadzieją na Australię. Potwierdza to także bilans wymiany handlowej - mówi Paweł Milewski, ambasador RP w Australii.

2015-12-30, 08:30

Australia może być atrakcyjnym rynkiem dla polskich firm
Kangur. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

O australijskim rynku, w Porannych Rozmaitościach radiowej Jedynki, mówił Paweł Milewski, ambasador RP w Australii. /Edyta Poźniak, Polskie Radio/
+
Dodaj do playlisty

- Obserwujemy dynamikę rozwoju tych relacji. Więcej sprzedajemy, niż kupujemy produktów w Australii, i ten wzrost polskiego eksportu na ten rynek wynosi około 26 procent. W ubiegłym roku przekroczyliśmy granicę 1 miliarda dolarów amerykańskich w obrotach handlowych.

- Australia jest dla nas najszybciej rozwijającym się krajem jeżeli chodzi o dynamikę gospodarczo-handlową w tym regionie świata. Co mogło by się wydawać dziwne, gdyż jest to rynek tylko 23 mln konsumentów, a więc znacznie mniejsze nich rynek chiński, indyjski, czy indonezyjski – dodaje.

I jak dodaje Milewski, Polska ma długie tradycje współpracy z Australią

- Bardzo dobrze promują się i sprzedają polskie urządzenia w sektorze górniczym, i myślę że to się nie zmieni w najbliższych latach i dekadach. Odbiór na surowce naturalne z Australii w gospodarkach azjatyckich jest bardzo wysoki. Chiny i Korea Południowa to są najwięksi ich odbiorcy – wyjaśnia.

- Te urządzenia i maszyny, które są jakościowo bardzo dobre i cenowo bardzo konkurencyjne w porównaniu do tych z innych krajów europejskich, będą one dobrze przyjmowane i to będzie napędzało relację w kolejnych latach – uważa.

REKLAMA

Tymczasem w Polsce działa około 130 przedsiębiorstw australijskich, głównie są to inwestorzy oraz dystrybutorzy i importerzy. Łącznie, australijskie inwestycje w naszym kraju szacowane są na ponad 1,34 mld dolarów amerykańskich.

Edyta Poźniak, fko

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej