Handel odzyskuje klientów. W galeriach ruch prawie jak przed pandemią
W tygodniu 24-30 maja średnia odwiedzalność obiektów handlowych wyniosła 87 proc. wartości notowanych w analogicznym okresie 2019 r., przed pandemią - podała w środę Polska Rada Centrów Handlowych.
2021-06-02, 11:11
Dodano, że powrót klientów do galerii po IV lockdownie jest najszybszy na północy kraju.
Do galerii przyciągają otwarte restauracje i bary, zakupy dla mam
Jak wskazała Polska Rada Centrów Handlowych w środowej informacji, duży ruch w galeriach handlowych związany jest m.in. z powrotem restauracji z konsumpcją na miejscu oraz świętem mam.
"We wtorek 25 maja, na dzień przed Dniem Matki, każde centrum handlowe odwiedziło średnio prawie 12 tys. klientów, czyli zaledwie o 6 proc. mniej niż w analogicznym dniu 2019 r." - czytamy.
Powiązany Artykuł
Polska gospodarka po "covidowej smucie". Rośnie liczba zamówień, sprzedaż i wydajność pracy
Przytoczone przez PRCH dane wskazują na powrót klientów do stacjonarnych zakupów w galeriach handlowych.
Ruch w galeriach wynosi 87 proc. sprzed pandemii
"W tygodniu 24-30 maja średnia odwiedzalność obiektów handlowych wyniosła 87 proc. wartości notowanych w analogicznym okresie 2019 r. (przed pandemią)" - czytamy w środowej informacji PRCH.
REKLAMA
To wynik wyższy o 3 p.p. niż przed tygodniem oraz o 17 proc. w stosunku do ubiegłorocznego ruchu w galeriach - dodano.
Zakupy w galeriach w Dzień Matki tylko trochę mniejsze niż rok wcześniej
Zwrócono uwagę, że na tle innych dni tygodnia wybija się wtorkowy rezultat odwiedzalności. "25 maja, w przeddzień Dnia Matki, na zakupy udało się jedynie 6 proc. osób mniej niż w 2019 r." - wskazano.
Jak zwrócił uwagę dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych Krzysztof Poznański, cytowany w środowej informacji, pandemia wpłynęła na nawyki zakupowe Polaków.
Na zakupy chodzimy raczej pojedynczo, więcej kupujemy
- Od kilku miesięcy udają się oni na zakupy częściej w pojedynkę niż całymi rodzinami, a ich wizyty są bardziej celowe i kończą się wyższymi paragonami - powiedział.
Zdaniem Poznańskiego, w połączeniu z ostatnimi wysokimi wynikami odwiedzalności pozwala to z optymizmem patrzeć na sprzedaż w centrach handlowych.
- Już w lutym tego roku obserwowaliśmy obroty wyższe niż przed pandemią mimo odwiedzalności nieprzekraczającej wyników z 2019 roku. Mamy nadzieję na powtórzenie tego rezultatu również w maju – wskazał.
Zwrócono uwagę, że 25 maja liczba osób odwiedzających centra handlowe w północnym regionie Polski przekroczyła nawet o 2 proc. wartości notowane przed pandemią.
"Galerie usytuowane w tej części kraju odbudowują swoją odwiedzalność najszybciej - wskazano.
REKLAMA
Dodano, że mniej klientów można zaobserwować we wschodniej części kraju, w której od początku pandemii ruch w centrach handlowych jest od kliku do kilkunastu punktów procentowych niższy niż w innych regionach Polski w porównaniu z 2019 r.
Analiza danych PRCH pod kątem wielkości obiektów handlowych pokazała, że to średniej wielkości obiekty handlowe, o powierzchni najmu od 20 tys. do 39,9 tys. mkw., radzą sobie najlepiej w warunkach pandemii. Zaobserwowany w nich ruch klientów w dni handlowe jest od 4 do 6 punktów proc. wyższy od pozostałych centrów handlowych.
PAP, jk
REKLAMA