PPL chce zniesienia zasady jednomyślności w decydowaniu o losach lotniska w Modlinie
Dopiero, gdy będzie Centralny Port Komunikacyjny, zamknięte zostanie Lotnisko Chopina. Nie znaczy to jednak, że PPL nie jest zainteresowane racjonalnym rozwojem Modlina - mówi w wywiadzie dla Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia, Mariusz Szpikowski, prezes Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze.
2018-05-14, 20:30
Posłuchaj
- Racjonalnym to znaczy takim, w którym korzyści z tego lotniska ma nie tylko Ryanair - wyjaśnił.
I dodał, że to było powodem przeciwstawienia się takim propozycjom dalszego funkcjonowania portu, który utrwaliłby obecny obecny, czyli zyski dla Ryanair'a a dokładanie do portu przez podatników.
- Dlatego też zdecydowaliśmy się zagłosować przeciwko propozycjom zarządu polegającym na dalszym zadłużaniu portu powiedział Mariusz Szpikowski.
- Usłyszeliśmy wówczas głosy, że PPL blokuje rozwój portu, co było niesprawiedliwe. W 2016 roku sami zaproponowaliśmy dokapitalizowanie go kwotą 140 mln zł w zamian za przejęcie kontroli, czyli zniesienie jednomyślności tak, aby ten port mógł rozwijać się w innym modelu niż proponowany przez zarząd - wyjaśnił odnosząc się do listu, który został wysłany do marszałka Adama Struzika.
REKLAMA
List zawierał propozycję zniesienia zasady jednomyślności w decydowaniu o losach lotniska w Modlinie. Według statutu w zgromadzeniu wspólników przy podejmowaniu decyzji musi panować jednomyślność. Teraz, kiedy wspólnicy spierają się o przyszłość Modlina, jedność jest niemożliwa. Dlatego Szpikowski proponuje zasadę zwykłej większości głosów.
Jeśli marszałek i inni wspólnicy się zgodzą, prezes Szpikowski wystąpi do zarządu z wnioskiem o zwołanie nadzwyczajnego zgromadzenia, by przedyskutować "zasady i tryb procedowania zmiany umowy spółki, między innymi w zakresie zniesienia zasady jednomyślności obowiązującej na zgromadzeniach wspólników".
W liście do Adama Struzika, Szpikowski przypomniał, że PPL w ostatnich latach sam wychodził z inicjatywami mającymi na celu "racjonalny" rozwój lotniska w Modlinie, którego jest udziałowcem. "Racjonalny, to znaczy oparty na zdrowych założeniach rynkowych i gospodarczych, w optymalnym modelu funkcjonowania, przynoszący korzyści ekonomiczne dla PL Modlin, a nie służący jedynie interesom jedynego przewoźnika operującego z lotniska".
Właścicielami spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin są: Agencja Mienia Wojskowego, województwo mazowieckie, Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze"oraz miasto Nowy Dwór Mazowiecki.
NRG, Sylwia Zadrożna, kw
REKLAMA
REKLAMA