X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

PKP chce przewozić więcej żywności. Rolnicy zainteresowani współpracą z przewoźnikiem

Ostatnia aktualizacja: 12.03.2021 07:15
Chcemy zwiększyć udział transportu kolejowego w przewozie żywności, budując m.in terminale intermodalne – zapowiedział przedstawiciel zarządu PKP ds. strategii i logistyki Rafał Zgorzelski podczas konferencji "Kolej dla żywności". To kolejne wspólne przedsięwzięcie PKP i sektora rolnego reprezentowanego przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: TT/PKP Cargo

– Chcemy pokazać możliwości spółek Grupy PKP, zarówno te stricte transportowe, jak również logistyczne. Wspólnie z Urzędem Transportu Kolejowego opracowaliśmy już program reaktywacji bocznic kolejowych; mamy w dyspozycji także ponad 150 nieruchomości, na których mogą powstawać na przykład terminale intermodalne – dodał Rafał Zgorzelski.

Dodał, że konieczność inwestowania w infrastrukturę punktową to jeden z głównych postulatów spółki.

– Chcemy wsłuchiwać się w głos i potrzeby rynku, chcemy dążyć do wzrostu udziału transportu kolejowego w przewozie towarów oraz pracować na rzecz eksportu towarów za granicę. Przemawiającym na korzyść transportu kolejowego jest niski, w stosunku do transportu samochodowego, ślad węglowy. Tego oczekują także konsumenci produktów spożywczych – podkreślił.


shutterstock_pociąg podróżni pkp 1200.jpg
Kolej bardziej dostępna. Podpisano pierwszą umowę w ramach programu Kolej Plus

Nadprodukcja trafia zagranicę

Jak wynika z danych Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, eksport produktów rolno-spożywczych wzrósł w 2020 r. w stosunku do 2019 r. o 7 proc., do 34 mld euro. Również import za rok 2020 wykazał 4,9 proc. wzrost, osiągając 22,3 mld euro.

– Polscy rolnicy produkują więcej żywności niż wynosi nasz popyt wewnętrzny, dzięki temu nadprodukcję możemy sprzedać zagranicę – mówił zastępca dyrektora generalnego KOWR Marcin Wroński. Podkreślił, że polska żywność cieszy się wysoką renomą.

– Szybki i dopasowany do danego rodzaju asortymentu transport jest bardzo ważny, by móc rozwijać się i zdobywać nowe rynki. Dlatego współpraca przewoźników z przemysłem rolno-spożywczym jest kluczowa w budowaniu coraz silniejszej pozycji polskiej żywności – dodał.

Przedstawiciel zarządu PKP Cargo Piotra Wasaty ocenia, że spółka dysponuje największym w Polsce potencjałem przewozowym i jest w stanie sprostać wymaganiom przedsiębiorstw sektora rolno-spożywczego.

– Ale nie tylko o przewozy kolejowe tu chodzi, bo jako operator logistyczny możemy zapewnić naszym partnerom pełną usługę, obejmującą również – w razie potrzeby – przeładunek, magazynowanie, załatwienie formalności celnych czy dowóz samochodami ładunków na pierwszej i ostatniej mili – wskazał.

Zaplecze w głębi kraju

Z kolei prezes PKP Cargo Connect Ivan Ružbacký podkreślił, że spółka ma długoletnie doświadczenie spedycyjno-logistyczne w transporcie towarów nie tylko koleją, ale również samochodami i drogą morską.

– Współpracujemy w transporcie zboża z największymi operatorami na rynku. Świadczymy usługi przewozu cukru do portu w Gdańsku dla Krajowej Spółki Cukrowej. Kończymy projekt transportów całopociągowych do Turcji. Naszym atutem poza doświadczeniem jest również certyfikat GMP+, dający gwarancję bezpiecznego przewozu żywności – mówił.

Podczas konferencji KOWR przedstawił projekt budowy terminala intermodalnego Bydgoszcz Emilianowo, który przeznaczony ma być do przeładunku produktów rolno-spożywczych.

– Budowa terminala intermodalnego w Emilianowie koło Bydgoszczy, w województwie typowo rolniczym, umożliwiłaby obsługę potoków ładunków generowanych przez okolicznych przedsiębiorców w dynamicznie rozwijającym się gospodarczo rejonie – podkreślił prezes Terminal Emilianowo Paweł Bukowski.

W jego ocenie planowany terminal intermodalny będzie stanowił szerszy element powiązania polskich portów morskich z zapleczem w głębi kraju, przede wszystkim w ramach sektora rolno-spożywczego.


 PolskieRadio24.pl, PAP, DoS

 

Czytaj także

Inwestycje poprawiają bezpieczeństwo. Znamy raport Urzędu Transportu Kolejowego

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2020 11:00
19 503 kilometrów - tyle jest czynnych linii kolejowych w Polsce. Urząd Transportu Kolejowego (UTK) opracował raport o stanie linii kolejowych w Polsce. Opracowano go na podstawie danych z końca 2019 roku. UTK jest organem nadzorczym dla PKP PLK.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kolejarze zmodernizują trasy na Śląsku. Jest umowa ws. nadzoru nad inwestycją

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2021 12:00
Kolejarze wyremontują linię z Nakła Śląskiego do stacji Chorzów Batory. Będzie to jedna z największych tego typu inwestycji na Śląsku. Dziś zarządca sieci PKP Polskie Linie Kolejowe podpisał umowę na nadzór nad inwestycją.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jaka będzie rola polskich kolei w unijnym Zielonym Ładzie?

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2021 15:20
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział, że Polska będzie dążyć do systematycznego zwiększania udziału kolei w systemie transportowym kraju. Chodzi zarówno o przewozy pasażerskie, jak i towarowe. Szef resortu infrastruktury wziął udział w konferencji poświęconej wprowadzaniu tak zwanego Zielonego Ładu w transporcie.
rozwiń zwiń