more_horiz
Gospodarka

Marki luksusowe poradzą sobie lepiej od konkurencji. Zobacz przewidywania analityków

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2021 14:37
Na globalnym rynku towarów luksusowych sprzedaż wzrośnie o 9 proc. w 2022 r. - przewiduje bank inwestycyjny Goldman Sachs. Zdaniem analityków megamarki będą sobie radzić lepiej od konkurencji w takich kategoriach, jak galanteria skórzana, biżuteria czy zegarki.
Zdaniem analityków banku inwestycyjnego Goldman Sachs marki luksusowe będą sobie radziły lepiej od konkurencji.
Zdaniem analityków banku inwestycyjnego Goldman Sachs marki luksusowe będą sobie radziły lepiej od konkurencji.Foto: pixabay

Analitycy Goldman Sachs (GS) szacują w najnowszym raporcie, że "w 2022 r. sprzedaż na globalnym rynku towarów luksusowych wzrośnie o 9 proc., co oznacza poziom o 4 proc. wyższy niż w 2019 r.".

Megamarki radzą sobie dobrze

Przyznano, że choć komentarze przedstawicieli spółek i wskaźniki makroekonomiczne potwierdzają, że popyt w czwartym kwartale 2021 r. utrzymuje się na solidnym poziomie, "dynamika kluczowych dla sektora czynników wzrostu maleje, zwłaszcza w Chinach".

GS uważa, że megamarki w kategoriach takich jak galanteria skórzana, biżuteria, czy zegarki będą sobie radzić lepiej od konkurencji. Wskazano na marki, "mające siłę finansową, by wspierać przyszły wzrost - m.in. LVMH, Prada, Burberry, Swatch.

Pandemia nie zaszkodziła

Początkowo pandemia koronawirusa na pewien czas wstrzymała popyt na towary luksusowe, jednak już na początku tego roku można było zobaczyć odwrócenie tego trendu, a w pierwszym kwartale obecnego roku klienci znowu zaczęli kupować towary z najwyższej półki.

Głównym rynkiem dóbr luksusowych od lat pozostają Chiny, gdzie dominują takie marki jak: Chanel, Gucci, Hermès, Dior i Louis Vuitton.

Nowy trend na rynku towarów z najwyższej półki

Dość nowym trendem jest rosnący dynamicznie na świecie rynek dóbr luksusowych sprzedawanych na rynku wtórnym. Eksperci tego segmentu rynku komentują, że coraz częściej dobra luksusowe są traktowane jako rodzaj inwestycji.

Czytaj także:

W tym roku rynek luksusowych towarów może osiągnąć rekordową wartość prawie 300 mld euro.

Polskie Radio 24, akg

X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem