Daniel Obajtek z PKN Orlen najbardziej rozpoznawalnym menedżerem. Są wyniki najnowszego badania

2023-02-09, 11:58

Daniel Obajtek z PKN Orlen najbardziej rozpoznawalnym menedżerem. Są wyniki najnowszego badania
Wśród managerów zdecydowanie najbardziej rozpoznawalny jest Daniel Obajtek, z którego nazwiskiem nie spotkało się zaledwie 3 proc. respondentów. Foto: Forum/Zuma Press/Attila Husejnow

Najbardziej rozpoznawalnym menedżerem jest Daniel Obajtek z PKN Orlen, z którego nazwiskiem nie spotkało się 3 proc. respondentów - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS przekazanego PAP. Marki PKN Orlen i Orange kojarzą wszyscy respondenci - dodano.

Jak wskazał Marcin Duma z Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS, w badaniu "wzięto pod lupę" największe spółki notowane na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych oraz firmy, które znalazły się najwyżej w zestawieniach dotyczących "kapitalizacji managerów".

"Wysoka rozpoznawalność"

"Wśród managerów zdecydowanie najbardziej rozpoznawalny jest Daniel Obajtek, z którego nazwiskiem nie spotkało się zaledwie 3 proc. respondentów. Tak wysoka rozpoznawalność wiąże się z częstą ekspozycją Daniela Obajtka w mediach oraz jego powiązaniami z bieżącą polityką" - wskazał Duma, komentując wyniki badania.

Jak dodał, w związku z tym Obajtek był najbardziej znanym prezesem z listy, najwięcej respondentów było w stanie ocenić jego wpływ na rozwój firmy. Według badania 63 proc. respondentów uznało, że kierownictwo Daniela Obajtka "pozytywnie wpływa na dalszą rozbudowę PKN Orlen".

Drugim pod względem stopnia znajomości wśród respondentów był prezes Comarchu Janusz Filipiak.

Wpływ na rozwój marek

"Należy jednak zwrócić uwagę, że aż 79 proc. Polaków nie wiedziało kim on jest. W opinii badanych poza Danielem Obajtkiem, największy wpływ na rozwój swoich marek mają właśnie Janusz Filipiak (15 proc.) oraz Tomasz Biernacki z Dino (16 proc.)" - zwrócił uwagę Duma. Według niego wysoka pozycja założyciela sieci sklepów Dino "jest o tyle zaskakująca, że nie często pojawia się on w przestrzeni publicznej".

Badanie zrealizowano na próbie 1100 pełnoletnich mieszkańców Polski w dniach 30-31 stycznia 2023 r.

IBRiS poinformował, że jednostką badania byli konsumenci. Pytano ich o to, czy znają podane firmy (np. LPP nie było badane przez pryzmat swoich marek produktowych); jak oceniają kierunek rozwoju tych firm w ostatnich 5 latach; czy kojarzą managerów zarządzających tymi firmami; jak oceniają wpływ tych osób na kierunek rozwoju swoich firm w ostatnich 5 latach. 

Czytaj także:

PAP/IAR/PR24.pl/mk

Polecane

Wróć do strony głównej