Cała prawda o zakupach w internecie
Jeszcze sześć lat temu zakupy w sieci robiła jedna czwarta dorosłych internautów. Dziś już prawie co drugi - wynika z badania przygotowanego przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska.
2014-06-10, 12:28
Posłuchaj
Do internetowych sklepów najbardziej przyciągają niskie ceny, informuje Łukasz Kiczma, wiceprzewodniczący Izby.
- Konsumenci wybierają przede wszystkim sklepy, które weryfikują na podstawie zdania osób najbliższych, co oznacza też bardzo słabe zaufanie e-klientów do opinii, które są już umieszczone w Internecie – dodaje Kiczma.
Co się liczy oprócz ceny?
Z badania firmy Gemius wynika, że w Internecie bardzo ważne są promocje i oferty specjalne.
- Ponad 50 proc. badanych internautów wskazało, że oprócz atrakcyjnej ceny, która przyciąga ich do robienia zakupów w sieci, liczą się również
REKLAMA
Promocje czy rabaty, które mogą uzyskać – informuje Kiczma. – Ponad 60 proc. respondentów wskazuje jako argument za robieniem zakupów również niskie koszty dostawy – dodaje.
Co nas zniechęca?
Jak informuje Kiczma, 55 proc. internautów wskazuje, że nie robi zakupów w sieci ze względu na niemożność obejrzenia produktu z bliska, dotknięcia go.
Częstym powodem niekupowania przez internet jest również obawa o gwarancję i bezpieczeństwo płatności czy problemy z dostawą.
Co kupujemy najczęściej w sieci?
80 proc. badanych internautów wskazało, że najczęściej kupuje w sieci odzież, dodatki i akcesoria. 77 proc. wymieniło książki, płyty, filmy. Ok. 66 proc. wskazało na sprzęt RTV i AGD.
REKLAMA
Ile średnio wydajemy na zakupy?
- E-konsumenci wydają najwięcej na dobra trwałe, czyli na sprzęt RTV-AGD, elektronikę, meble. Średnio na sprzęt elektroniczny respondenci płacą 590 zł, za meble, elementy wystroju wnętrz – 300 zł, za obuwie – do 130 zł w czasie jednych zakupów – informuje Kiczma.
Kim jest e-klient?
Z badania wynika, że zakupy w Internecie robią najczęściej ludzi młodzi, dobrze wykształceni, pochodzący z większych miast oraz będący w relatywnie dobrej sytuacji materialnej.
- Średnie gospodarstwo domowe, które deklaruje robienie zakupów w Internecie, ma ponad 3000 zł przychodu – dodaje Kiczma.
Justyna Golonko, awi
REKLAMA
REKLAMA