Cała prawda o zakupach w internecie

Jeszcze sześć lat temu zakupy w sieci robiła jedna czwarta dorosłych internautów. Dziś już prawie co drugi - wynika z badania przygotowanego przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska.

2014-06-10, 12:28

Cała prawda o zakupach w internecie
Zakupy w internecie. Foto: Glow Images

Posłuchaj

O zakupach w internecie mówił w Radiowej Jedynce gość Porannych rozmaitości Łukasz Kiczma, wiceprzewodniczący Izby Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska /Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

Do internetowych sklepów najbardziej przyciągają niskie ceny, informuje Łukasz Kiczma, wiceprzewodniczący Izby.

- Konsumenci wybierają przede wszystkim sklepy, które weryfikują na podstawie zdania osób najbliższych, co oznacza też bardzo słabe zaufanie e-klientów do opinii, które są już umieszczone w Internecie – dodaje Kiczma.

Co się liczy oprócz ceny?

Z badania firmy Gemius wynika, że w Internecie bardzo ważne są promocje i oferty specjalne.

- Ponad 50 proc. badanych internautów wskazało, że oprócz atrakcyjnej ceny, która przyciąga ich do robienia zakupów w sieci, liczą się również

REKLAMA

Promocje czy rabaty, które mogą uzyskać – informuje Kiczma. – Ponad 60 proc. respondentów wskazuje jako argument za robieniem zakupów również niskie koszty dostawy – dodaje.

Co nas zniechęca?

Jak informuje Kiczma, 55 proc. internautów wskazuje, że nie robi zakupów w sieci ze względu na niemożność obejrzenia produktu z bliska, dotknięcia go.

Częstym powodem niekupowania przez internet jest również obawa o gwarancję i bezpieczeństwo płatności czy problemy z dostawą.

Co kupujemy najczęściej w sieci?

80 proc. badanych internautów wskazało, że najczęściej kupuje w sieci odzież, dodatki i akcesoria. 77 proc. wymieniło książki, płyty, filmy. Ok. 66 proc. wskazało na sprzęt RTV i AGD.

REKLAMA

Ile średnio wydajemy na zakupy?

- E-konsumenci wydają najwięcej na dobra trwałe, czyli na sprzęt RTV-AGD, elektronikę, meble. Średnio na sprzęt elektroniczny respondenci płacą 590 zł, za meble, elementy wystroju wnętrz – 300 zł, za obuwie – do 130 zł w czasie jednych zakupów – informuje Kiczma.

Kim jest e-klient?

Z badania wynika, że zakupy w Internecie robią najczęściej ludzi młodzi, dobrze wykształceni, pochodzący z większych miast oraz będący w relatywnie dobrej sytuacji materialnej.

- Średnie gospodarstwo domowe, które deklaruje robienie zakupów w Internecie, ma ponad 3000 zł przychodu – dodaje Kiczma.

Justyna Golonko, awi

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej