UOKiK nałożył na T-Mobile Polska 15 mln zł kary

Urząd Ochrony Konkurencji Konsumentów nałożył 15 milinów złotych kary na T-Mobile Polska. Powodem jest pobieranie od klientów dodatkowych opłat, na które nie wyrazili oni wyraźnej zgody.

2017-01-05, 16:21

 UOKiK nałożył na T-Mobile Polska 15 mln zł kary
Zdjęcie ilustracyjne . Foto: Pixabay.com/Public Domain

Posłuchaj

Prezes Urzędu Marek Niechciał wyjaśnia, że zakwestionowana praktyka dotyczyła ofert "Granie na Czekanie", "Szafa Gra" i "Prenumerata" (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Prezes Urzędu Marek Niechciał wyjaśnia, że zakwestionowana praktyka dotyczyła ofert "Granie na Czekanie", "Szafa Gra" i "Prenumerata". Dwa pierwsze polegają na odtwarzaniu muzyki podczas oczekiwania na połączenie, a w ramach ostatniego, konsument otrzymuje dostęp do informacji oraz serwisów rozrywkowych. Postępowanie UOKiK wykazało, że usługi były domyślnie aktywowane przy zawarciu umowy lub doładowaniu konta. Po początkowym okresie promocyjnym, usługa przestawała być bezpłatna. Marek Niechciał podkreśla, że pobieranie opłat bez wyraźnej zgody klienta jest niezgodne z prawem.

Po reakcji UOKiKu operator telekomunikacyjny zaniechał pobierania opłat. Dzięki temu kara została obniżona o 30 procent.
Decyzja Urzędu nie jest prawomocna. T-Mobile Polska może się od niej odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej