X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Firmy widzą ogromną korzyść z wdrożenia sieci 5G i Wi-Fi 6. To odporność na kryzys i lepsza obsługa klienta

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2021 11:34
98 proc. przedsiębiorców chce wdrożyć sieć 5G i Wi-Fi 6 w ciągu trzech lat. Większość z nich uważa, że sieci bezprzewodowe pomogą ich firmom uzyskać przewagę konkurencyjną – wynika z raportu firmy doradczej Deloitte.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Suwin/ Shutterstock

Jednym z najważniejszych czynników, które motywują firmy do wdrożenia sieci 5G i Wi-Fi 6, jest zwiększenie odporności organizacji na kryzysy – czytamy w raporcie. Odpowiedź taką zadeklarowało 59 proc. ankietowanych. Według partnera, lidera branży Telekomunikacji, Mediów i Technologii w Deloitte Sławomira Lubaka, związana z pandemią koronawirusa nowa rzeczywistość wpłynęła na zmianę modelu biznesowego wielu firm, a odpowiednie wykorzystanie rozwiązań technologicznych pomaga im się w tej ewolucji odnaleźć.

5G1200.jpg
Łączność 5G ma w Polsce coraz większy zasięg. Docelowe pasmo częstotliwości przyspieszy cyfryzację gospodarki

Stan sieci blokuje innowacje 48 proc. respondentów oceniło, że motywacją dla nich jest dążenie do opracowania lub poszerzenia puli rozwiązań dopasowanych do nowych potrzeb, które opierają się na solidniejszej i wydajniejszej infrastrukturze sieciowej, a w opinii analityków inwestycja w infrastrukturę sieciową jest nieodłącznym elementem rozwoju przedsiębiorstwa.

56 proc. biorących udział w badaniu osób wskazało, że obecny stan łączności sieciowej uniemożliwia im wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w ich firmach. Po 38 proc. ankietowanych wskazało, że główną motywację rozwoju firm do przeprowadzenia transformacji cyfrowej stanowi maksymalne wykorzystanie potencjału nowych technologii oraz zwiększenie efektywności pracy. Według senior managera z zespołu Human Capital Deloitte Magdaleny Bączyk, na przestrzeni ostatnich miesięcy widoczne jest zwiększenie prognoz poziomu wydatków, jakie respondenci planują przeznaczać na rozwój i wykorzystanie sieci bezprzewodowych w ciągu trzech najbliższych lat. Duża część tych inwestycji posłuży zwiększeniu łączności i co za tym idzie – większej efektywności pracowników. To konieczne w dobie upowszechnienia się pracy zdalnej – ocenia ekspertka dodając, że aż 41 proc. badanych wskazuje zwiększoną przepustowość danych sieci mobilnych jako najważniejszą przyczynę warunkującą chęć transformacji cyfrowej.

Cyfryzacja usprawnieni obsługę klienta

Deloitte w swoim raporcie ocenia, że kolejną korzyścią wypływającą z transformacji cyfrowej jest poprawa jakości obsługi klienta. 80 proc. respondentów zadeklarowało, że cyfryzacja będzie miała kluczowe znaczenie dla usprawnienia obsługi klienta w ciągu najbliższych trzech lat. Partner i lider w Deloitte Wiesław Kotecki podkreśla, że wzmocnienie relacji między konsumentem a przedsiębiorstwem jest według inwestorów jednym z głównych motorów wdrożenia transformacji cyfrowej – uważa tak aż 32 proc. respondentów.

W raporcie stwierdzono także, iż jedną z ważniejszych przyczyn transformacji cyfrowej w firmach jest poprawa ochrony danych, wskazywana przez ponad jedną czwartą badanych osób. Aż 41 proc. dyrektorów IT i odpowiedzialnych za utrzymanie sieci według Deloitte obawia się o bezpieczeństwo informacji w kontekście korzystania z technologii bezprzewodowych. Równie silną obawę przedsiębiorców, deklarowaną przez 38 proc. ankietowanych, stanowi kompatybilność nowych sieci z istniejącymi już połączeniami i ustawieniami.

PolskieRadio24.pl, PAP, DoS


Czytaj także

Sieci 5G stają się faktem. Tłumaczymy, czym jest ta technologia i co nowego nam przyniesie

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2020 14:15
5G to piąta generacja bezprzewodowej transmisji głosu i danych, kolejny krok w ewolucji dzisiejszych sieci LTE czwartej generacji. 5G jest projektowane do tego, by sprostać bardzo dużemu wzrostowi przepustowości sieci oraz liczby połączeń – czytamy w serwisie emfexplained.info. To milowy krok w kierunku budowy społeczeństwa informacyjnego oraz Internetu Rzeczy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Analitycy PIE: Polska za mało inwestuje w energetykę i telekomunikację

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2021 11:11
Według ekspertów Polskiego Instytutu Ekonomicznego problemem są także zbyt niskie nakłady na koleje wysokiej prędkości.
rozwiń zwiń

Czytaj także

2021 będzie rokiem upowszechnienia łączności 5G. Skorzysta przemysł, handel, ochrona zdrowia i gospodarstwa domowe

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2021 13:00
Rok 2021 przyniesie dalszy rozwój sieci łączności nowej generacji 5G i jej realne zastosowania. Według prognoz poszerzona zostanie nie tylko dostępność łączności w tym standardzie, ale i urządzeń do jej obsługi. Wraz z nimi pojawią się nowe usługi konsumenckie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Łączność 5G ma w Polsce coraz większy zasięg. Docelowe pasmo częstotliwości przyspieszy cyfryzację gospodarki

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2021 09:09
Rozwój sieci łączności 5G w Polsce może być ważny dla wychodzenia gospodarki z kryzysu postpandemicznego – oceniają eksperci. W kraju powstaje nowa infrastruktura, w 2021 r. Polska ma również przeprowadzić aukcję częstotliwości dla 5G, trwają też prace legislacyjne.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Projekt ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. "To budzi kontrowersje"

Ostatnia aktualizacja: 19.03.2021 10:00
Operatorzy telekomunikacyjni krytykują projekt ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, bo obawiają się nowych obowiązków związanych z cyberbezpieczeństwem. Jednak Robert Kośla z KPRM uważa, że przepisy te są konieczne dla bezpieczeństwa państwa i zgodne z wymaganiami UE.
rozwiń zwiń