Świąteczne zakupy. Coraz więcej Polaków szuka prezentów w internecie
O świątecznych zakupach w internecie oraz ekspansji e-handlu – mówiła w radiowej Jedynce Edyta Kochlewska, redaktor naczelna "Dla handlu.pl".
2021-12-23, 17:41
Prawie połowa Polaków zrobi w tym roku świąteczne zakupy w Internecie i jest to już stała tendencja, która, jak mówi gość radiowej Jedynki, jeszcze w 2019 r. nie była taka rzeczywista.
Posłuchaj
Jeszcze dwa lata temu zakupy w internecie robiło 5,5 procent Polaków
- Jeszcze pod koniec 2019 r. udział e-zakupów w całym handlu detalicznym wynosił 5,5 procent. Po dwóch latach – w listopadzie tego roku wzrósł do 11,4 procent. To oznacza wzrost o 50 procent – mówi gość Polskiego Radia.
Do sieci "dołączyli" 50 i 60-latkowie
REKLAMA
I dodaje, że do wzrostu zakupów w Internecie przyczyniła się na pewno pandemia, która przyciągnęła do sieci grupę osób starszych - pokolenie 50 i 60 plus.
Co ciekawe, nie tylko wzrosła klientów e-sklepów, ale poszerzyła się również paleta zakupów.
Jak mówi gość Polskiego Radia, do kupowanych najczęściej zabawek czy ubrań, dołączyły produkty wielkogabarytowe – meble, artykuły wyposażenia wnętrz.
Gwałtownie wzrosły również obroty artykułami spożywczymi
Pandemia przyspieszyła również internetowe zakupy spożywcze.
REKLAMA
- W pierwszej fazie pandemii wiele e-sklepów nie było w stanie zrealizować wszystkich zamówień i dostaw, gdyż zainteresowanie takimi zakupami było tak wielkie, mówi gość Polskiego Radia.
Wzrosła liczba placówek oferujących produkty w sieci
A to, dodaje, spowodowało, że do "sieciowej" gry dołączyły nowe podmioty – te które mają sklepy stacjonarne, czy oferowały dodatkowo usługi dostaw.
Dlatego, jak mówi Edyta Kochlewska, nadal należy spodziewać się dalszego wzrostu handlu internetowego i jego przyszły udział wynoszący 40 proc. w całym handlu, nie wydaje się szokujący.
Justyna Golonko, jk
REKLAMA
REKLAMA