"Kupuj Świadomie Produkt Polski". Rusza kampania edukacyjna resortu rolnictwa

2023-05-16, 14:52

"Kupuj Świadomie Produkt Polski". Rusza kampania edukacyjna resortu rolnictwa
Konsumenci coraz bardziej doceniają pochodzenie produktów. Zdecydowanie rośnie ich patriotyzm konsumencki.Foto: shutterstock/WhiteYura

Rusza kolejna edycja kampanii "Kupuj Świadomie Produkt Polski". Zachęcamy konsumentów, by przy wyborze produktów częściej sięgali po towary z biało-czerwonym znakiem "Produkt polski" - powiedział wiceminister rolnictwa Rafał Romanowski podczas wtorkowej konferencji inaugurującej akcję.

Jak podkreślił wiceminister Rafał Romanowski, z badań rynku wynika, że "Produkt polski" to najbardziej rozpoznawalny znak ministerstwa rolnictwa. Według niego wybierając oznaczony w ten sposób towar mamy 100 proc. gwarancję, że został on wytworzony z polskich produktów, od polskiego rolnika.

Rafał Romanowski zwrócił uwagę, że każdy produkt z oznaczeniem "Produkt polski" musi zawierać co najmniej 75 proc. surowców wytworzonych w Polsce. Pozostałe 25 proc. dopuszczone jest dla surowców, które nie są wytwarzane w Polsce (np. bakalie czy przyprawy).

Rośnie patriotyzm konsumencki

Znak "Produkt polski" został wprowadzony nowelizacją ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2017 roku. Znakiem graficznym jest biało-czerwony prostokąt przypominający flagę Polski, na którym widnieje napis PRODUKT POLSKI. Znakowanie produktów jest dobrowolne.

Kampania "Kupuj Świadomie" to kolejna edycja kampanii promocyjno-informacyjnej, którą od 2019 r. prowadzi MRiRW wspólnie z Krajowy Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa. Kampania ma na celu edukację konsumentów, pokazując im, że warto zwracać uwagę na pochodzenie produktów podczas codziennych zakupów i czytać etykiety produktów spożywczych.

Ponadto rolnicy i producenci żywności są informowani o możliwościach i warunkach znakowania wyrobów biało-czerwonym znakiem "Produkt polski".

- Konsumenci coraz bardziej doceniają pochodzenie produktów. Zdecydowanie rośnie ich patriotyzm konsumencki. Warto pamiętać, że z każdej wydanej na taki produkt złotówki ponad 80 proc. wraca do krajowego obiegu gospodarczego - podkreślił wiceminister Romanowski.

240 pikników z "Produktem Polskim"

Według wiceszefa resortu rolnictwa, o sukcesie polskiej żywności może świadczyć to, że w ubiegłym roku padł kolejny rekord - wartość eksportu polskiej żywności osiągnęła ponad 47 mld euro, przy bardzo korzystnym dodatnim bilansie handlowym, który wynosi ponad 15,5 mld euro.

Kampania "Kupuj Świadomie Produkt Polski" obejmuje spot, banery i plakat. Będzie prowadzona m.in. w telewizji oraz w radiu.

- Z końcem lipca zorganizujemy w całej Polsce 240 pikników z "Produktem Polskim", a 24-25 czerwca na Stadionie Narodowym przeprowadzimy I festiwal polskiej żywności wysokiej jakości - poinformował dyrektor generalny KOWR Waldemar Humięcki.

PR24.pl, IAR, PAP, DoS

Polecane

Wróć do strony głównej