Pasmo rekordów PKP Intercity. Wiceprezes spółki: to efekt inwestycji i modernizacji taboru
- Patrząc na aktualne wyniki przewozowe i handlowe, to jest najlepszy okres w ponad 20-letniej historii spółki PKP Intercity. To efekt inwestycji w nowoczesny tabor - przekonywał podczas III Kongresu Rozwoju Kolei wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz.
2023-06-07, 11:13
Wiceprezes PKP Intercity zwrócił uwagę, że każdy kolejny miesiąc 2023 roku przynosi rekordy, jeśli chodzi o sprzedaż i liczbę przewiezionych pasażerów.
- Styczeń 2023 r. był dla nas najlepszy ze wszystkich styczniów w naszej historii. Podobnie luty, marzec, kwiecień i maj. W okresie od stycznia do końca maja 2023 r. przewieźliśmy 25 mln pasażerów, czyli tyle samo, ile w całym roku 2014 - to pokazuje skalę zmian - podkreślił Tomasz Gontarz.
Do 2030 r. spółka zainwestuje 27 mld zł
Zdaniem wiceszefa spółki, jeśli trend się utrzyma, to do końca tego roku z usług PKP Intercity skorzysta ponad 60 mln pasażerów.
Według Tomasza Gontarza rosnąca popularność kolei jako środka transportu to efekt przede wszystkim inwestycji.
REKLAMA
- Pasażerowie wybierają oczami. Widzą nowy lub zmodernizowany do najlepszych standardów tabor, czy to wagony, czy elektryczne zespoły trakcyjne, które zapewniają pełen komfort w trakcie podróży i po prostu wybierają te pociągi. Dlatego mamy takie, a nie inne wyniki przewozowe. I planujemy tych inwestycji o wiele więcej - zaznaczył.
Jak dodał, do 2030 r. spółka zainwestuje 27 mld zł w ten sposób, aby z cezurą roku 2030 absolutnie każdy pociąg PKP Intercity składał się albo z nowego składu, albo ze zmodernizowanego do najnowszych standardów.
Magiczna bariera 75 proc. sprzedaży
Wiceprezes zwrócił też uwagę na dynamicznie rosnącą popularność e-biletu kolejowego.
- W kwietniu 2023 r. przekroczyliśmy magiczną barierę 75 proc. sprzedaży biletów w kanałach zdalnych, czyli 3 na 4 bilety były sprzedane albo przez internet, albo przez aplikację mobilną. To skokowy wzrost. Przed pandemią liczba sprzedawanych biletów online oscylowała w okolicach nieco powyżej 50 proc. - dodał Tomasz Gontarz.
REKLAMA
Kongres Rozwoju Kolei to jedno z najważniejszych wydarzeń krajowego sektora kolejowego i pole do dialogu pomiędzy przedstawicielami świata polityki, biznesu, samorządu i nauki. Organizowany jest cyklicznie, począwszy od 2019 roku, z przerwą związaną z pandemią SARS COV-2.
Patronem medialnym wydarzenia jest Polskie Radio.
PR24.pl, IAR, PAP, DoS
REKLAMA