Czy uda się zarabiać na reklamach w Internecie, mimo blokad?
Branża marketingowa traci miliardy na blokowaniu reklam w sieci. W cenie są rozwiązania, które unieszkodliwiają wtyczki blokujące reklamy w przeglądarkach.
2016-05-13, 18:18
Posłuchaj
Czy rozwiązanie polskiej spółki pozwoli na zarabianie na reklamach w Internecie, mimo zakładanych blokad, wyjaśnia Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies. /Karolina Mózgowiec, Naczelna Radekcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Dodaj do playlisty
Takie rozwiązanie opracowała polska spółka Cloud Technologies.
- UnBlock jest kompleksową usługą, która umożliwia wydawcom internetowym wyświetlanie reklam nawet wtedy, kiedy użytkownik korzysta z wtyczek, które blokują emisję reklam internetowych - mówi Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.
̶ Jest to jedno z pierwszych tego typu rozwiązań na świecie. Natomiast - moim zdaniem - jest to podejście zupełnie unikalne na skalę światową, bo próbujemy rozwiązać ten problem w sposób systemowy.
Z punktu widzenia wydawców internetowych to bardzo dobra wiadomość, bo straty wynikające z blokowania reklam w tym roku mogą sięgnąć nawet 27 mld dolarów.
W Polsce ponad 1/3 internautów blokuje reklamy. ̶ Zależy nam na tym, żeby i wydawca internetowy, i internauta wyszedł z tego konfliktu z jakimś kompromisem - mówi Piotr Prajsnar.
REKLAMA
̶ Czyli z jednej strony, żeby wydawca otrzymał przychody, na które pracuje udostępniając treść, a internauta otrzymał spersonalizowaną kreację reklamową, która nie będzie natarczywa, tylko potrzebna. Rynek reklamy internetowej w Polsce jest obecnie warty ponad 3 mld złotych. Internautów mamy ok. 20 mln, więc wydatki reklamowe na jednego internautę to ok. 120 zł. Pytanie, czy internauta, który nie chce oglądać reklam w sieci, chciałby zapłacić ok. 120 złotych rocznie za dostęp do treści na portalach internetowych – pyta Prajsner.
Firma Cloud Technologies złożyła wniosek patentowy do Urzędu Patentowego RP. Docelowo ochrona patentowa ma być rozszerzona o kolejne kraje.
Karolina Mózgowiec
REKLAMA