Polski drób coraz częściej gości na zagranicznych stołach

Wartość eksportu polskiego drobiu jest imponująca. Obecnie wynosi 1,6 mld euro. Natomiast wartość całego eksportu towarów rolno-spożywczych to 22 mld euro. Naszym największych kontrahentem są Niemcy.

2015-09-30, 12:05

Polski drób coraz częściej gości na zagranicznych stołach
Zdjęcie ilustracyjne . Foto: Pixabay.com

Posłuchaj

O rosnącej popularności polskiego drobiu mówił w radiowej Jedynce gość Porannych rozmaitości: Łukasz Dominiak z Krajowej Rady Drobiarstwa (Aleksandra Tycner, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Tam też na targach Anuga w Kolonii nasi najwięksi producenci będą wystawiali swoje produkty i starali się nawiązać nowe kontrakty handlowe.

- Obserwujemy przyrost spożycia drobiu o ok. 0,5 kg do 1 kg rocznie na głowę. Polacy jedzą więcej drobiu niż przeciętnie obywatele Unii Europejskiej, ok. 28 - 29 kg rocznie na głowę – mówi Łukasz Dominiak z Krajowej Rady Drobiarstwa.

"W polskim mięsie nie ma antybiotyków czy hormonów"

Gość radiowej Jedynki dementuje też zarzuty, że mięso drobiowe jest z antybiotykami czy hormonami.

- To stereotypy. Jeżeli chodzi o hormony, to są one prawnie zakazane. Stosowanie antybiotyków też jest bardzo ściśle kontrolowane – zaznacza ekspert.

REKLAMA

Nieprawdziwe są również zarzuty, dodaje Łukasz Dominiak, dotyczące złych warunków chowu drobiu w Polsce. Jak podkreśla, obowiązują u nas bardzo restrykcyjne przepisy unijne, które są przestrzegane.

Poszukiwanie nowych rynków zbytu

Jak informuje gość radiowej Jedynki, polscy producenci drobiu poszukują ciągle nowych rynków zbytu, takich jak Chiny.

- Tam są inne wymagania konsumentów, pewne nowości, trendy, do których należy się dostosować – mówi Łukasz Dominiak.

Targi Anuga w Kolonii odbędą się od 10 do 14 października. Zaprezentuje się na nich prawie 7 tys. producentów żywności ze 100 krajów.

REKLAMA

Aleksandra Tycner, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej