Targi Anuga: Polska buduje markę wśród zagranicznych kontrahentów

Za dwa dni w Kolonii rozpoczynają się targi rolno-spożywcze Anuga - jedne z największych na świecie. Polscy producenci są na nich obecni od lat. Tam umacniają swoją pozycję na niemieckim rynku i skutecznie zdobywają nowych kontrahentów.

2015-10-08, 09:50

Targi Anuga: Polska buduje markę wśród zagranicznych kontrahentów
Targi Anuga odbywają się w Kolonii. Foto: Materiały prasowe

Posłuchaj

O znaczeniu targów Anuga dla promocji polskiej żywności mówiła w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki Agnieszka Rębisz, dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Rolnictwa (Aleksandra Tycner, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

- Polska, jak co roku, wystawia się na tych targach licznie. W tym roku mamy 170 wystawców, reprezentujących wszystkie branże. Nimecy to nasz najbliższy sąsiad, z nimi mamy największe obroty handlowe, również w branży rolno-spożywczej - mówi Agnieszka Rębisz, dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Rolnictwa.

Promocja nie tylko w Niemczech

Na przyszły rok resort rolnictwa opracował plan działań promocyjnych na 13 rynków krajów trzecich. Uzupełnieniem tej strategii jest udział m.in. w targach Anuga.

- Ten udział będziemy traktować jako platformę dla pozyskania wiedzy na temat zainteresowania naszymi produktami przez inne kraje, nie tylko Niemcy. To są targi międzynarodowe, tam są odwiedzający z całego świata – wyjaśnia gość radiowej Jedynki.

Polskie produkty konkuruja jakością i ceną

Jak podkreśla ekspertka, taki udział w targach przyczynił się do tego, że Polska jest coraz bardziej rozpoznawalna na świecie, wśród zagranicznych kontrahentów.

REKLAMA

Polskie produkty konkurują na światowym rynku jakością i ceną.

- W przypadku naszych produktów jest bardzo dobra relacja ceny do jakości. To jest nasza przewaga – podkreśla Agnieszka Rębisz.

Potrzebna współpraca na antenie międzynarodowej

Jak dodaje ekspertka, aby polskie produkty na świecie były bardziej rozpoznawalne, a co za tym idzie marża na nie mogłaby wzrosną, potrzebna jest współpraca polskich producentów na arenie międzynarodowej.

Coraz więcej producentów żywności dostrzega potrzebę wspólnej promocji i konieczność wypracowania polskiej marki.

REKLAMA

Aleksandra Tycner, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej