Co nowego na rynku piwa?

Polska branża browarnicza dobrze wykorzystała minione 25 lat. Produkcja piwa, która w 1990 r. wynosiła ok 11 mln hektolitrów, w 2015 wyniosła już ponad 41 mln hektolitrów.

2016-10-20, 15:54

Co nowego na rynku piwa?
Statystyczny Polak wypija rocznie ok. 100 litrów piwa. Foto: Pixabay

Posłuchaj

O przyszłości rynku piwa w audycji Agro-Fakty radiowej Jedynki (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Co zmieniło się w polskim przemyśle piwnym, ocenia Jerzy Dwornicki, prezes browaru w Żywcu.

- Powiedziałbym, że wszystko oprócz technologii. Nadal potrzebny jest słód, woda, chmiel, dalej ważymy, fermentujemy, leżakujemy, filtrujemy i rozlewamy – wylicza gość.

Piwo sprzedaje się w małych sklepach

Nasz przemysł piwowarski jest ważną częścią przemysłu spożywczego, a sprzedaż piwa stanowi istotną część obrotów, zwłaszcza w małych sklepach.

- W ostatnim roku sprzedało się ponad 38 milionów hektolitrów piwa, warte ponad 15 miliardów złotych. 65 proc. obrotu piwa, to placówki mało formatowe, czyli poniżej 300 metrów kwadratowych. Sprzedaż w tych placówkach rośnie przypomina Agata Dutkiewicz z firmy badawczej Nielsen

REKLAMA

Dobre perspektywy

Mimo, że spożycie piwa w Polsce jest od kilku lat w miarę stabilne i nie rośnie skokowo, Agata Dutkiewicz ocenia, że ta branża ma przed sobą dobra przyszłość

- Spożycie nie będzie rosło, będzie stabilne. To nie znaczy, że w kategorii nic się nie będzie działo. Na rynku pojawiają się ciekawe nowości – dodaje

 Statystyczny Polak wypija rocznie ok. 100 litrów piwa.

Elżbieta Mamos, abo  

REKLAMA

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej