Trunki o mniejszej zawartości alkoholu mają coraz większe wzięcie. Zmienia się polski rynek

Polski rynek wina od kilku lat systematycznie rozwija się i eksperci sa zgodni, że przed producentami i dystrybutorami win są tłuste lata. Potwierdził tę ocenę Jakub Nowak z Polskiej Rady Winiarstwa w rozmowie w radiowej Jedynce z Elżbietą Mamos.

2018-04-15, 13:05

Trunki o mniejszej zawartości alkoholu mają coraz większe wzięcie. Zmienia się polski rynek
Rynek winiarski w Polsce rozwija się, czemu sprzyjają nowe oczekiwania krajowych konsumentów.Foto: PIXABAY

Posłuchaj

O perspektywach stojących przed polskim rynkiem wina - na antenie radiowej Jedynki Elżbieta Mamos z Naczelnej Redakcji Gospodarczej rozmawiała z Jakubem Nowakiem z Polskiej Rady Winiarstwa.
+
Dodaj do playlisty

Jak zauważył - produkty winiarskie wpisują się w nowy styl życia konsumentów, bo pijemy trunki o mniejszej zawartości alkoholu, co wpływa korzystnie na rynek wina w Polsce.

Statystyczny Polak wypija nieco ponad 3 litry wina rocznie, Włoch 33 litry a Francuz ponad 42 litry - mamy więc sporo do nadgonienia.

Korkowe mity


Wśród konsumentów wina panuje przekonanie, że lepsze jakościowo są wina rozlewane w miejscu ich wytworzenia czyli u producenta i, że lepiej jest kupować wina zamknięte korkiem naturalnym, a nie plastikową czy metalową nakrętką.

Jakub Nowak z tymi mitami się nie zgadza. Jak powiedział - proces rozlewu wina jest efektem końcowym jego wytwarzania, a to gdzie wino jest rozlewane nie ma większego znaczenia. Jego zdaniem - korki z różnych tworzyw czy metalowe nakrętki nie wpływają negatywnie na jakość wina.

Gorzej na cydrowym rynku  

Polska Rada Winiarstwa podejmuje działania mające wesprzeć polskich producentów cydrów, którzy rozwijają swą produkcję. Pomóc im może też zniesienie akcyzy, by mogli np. konkurować z producentami piwa.

REKLAMA

Rynek polskiego cydru, który wystartował 4 lata temu, osiągnął 100 mln zł wartości i ok. 10 mln litrów sprzedaży, ale w 2017 roku zanotował spadki produkcji i sprzedaży. Producenci uważają, że właśnie zniesienie akcyzy zahamowałoby ten trend.

Elżbieta Mamos, ak, NRG


 



Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej