X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Paul McNulty: wzór fortepianu Chopina znaleźliśmy na Ukrainie

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2019 11:00
- Pomysł zbudowania kopii fortepianu Buchholtza z 1825 roku pojawił się 8 lat temu, w Roku Chopinowskim. Rozpoczęliśmy poszukiwania odpowiedniego instrumentu i znaleźliśmy go w Krzemieńcu na Ukrainie. Był w fatalnym stanie – mówił w Dwójce budowniczy kopii fortepianu Chopina.
Audio
  • Fortepian Buchholtza i Chopinowska muzyka (Rozmowy po zmroku/Dwójka)
Fortepian Buchholtza
Fortepian BuchholtzaFoto: Wojciech Grzędziński/NIFC

W "Rozmowach po zmroku" przypomnieliśmy historię powstania kopii fortepianu firmy Buchholtz – warszawskiego instrumentu Chopina, który został zaprezentowany publiczności 17 marca 2018 roku w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Przy fortepianie zasiadł Krzysztof Książek, a wydarzenie to transmitowała radiowa Dwójka.

We wrześniu ubiegłego roku na Buchholtzu mieli okazję grać młodzi uczestnicy I Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego na Instrumentach Historycznych, którego zwycięzcą został Tomasz Ritter – młody, kształcący się w Rosji pianista, który zachwycił swoją grą zarówno jury, jak i naszych radiowych komentatorów oraz publiczność.

Tomasz Ritter już w najbliższy piątek wystąpi jako solista w Filharmonii Narodowej – i na antenie Programu 2 Polskiego Radia – podczas koncertu zorganizowanego z okazji urodzin Fryderyka Chopina.

Zapraszamy do wysłuchania audycji, w której mówiliśmy o tym, skąd pojawił się pomysł na zbudowanie kopii fortepianu, jak wyglądał ten proces, czym charakteryzowały się instrumenty Buchholtza stworzone w tamtym czasie, jak się gra na nich dziś i dlaczego zagrana na nich muzyka Chopina brzmi wyjątkowo.

Naszymi gośćmi byli: Paul McNulty – budowniczy kopii fortepianu, Stanisław Leszczyński – wicedyrektor Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina oraz pomysłodawca przedsięwzięcia, prof. Beniamin Vogel – muzykolog, wybitny specjalista od dawnych fortepianów, który współuczestniczył w procesie powstawania instrumentu, oraz Krzysztof Książek – młody pianista, który jako pierwszy miał okazję zagrać na tym fortepianie przed publicznością.

***

Tytuł audycji: Rozmowy po zmroku

Prowadziła: Monika Zając

Data emisji: 25.02.2019

Godzina emisji: 22.00

jp/pg


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Zapomniany urok przodków fortepianu

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2018 13:22
- W przypadku żadnego instrumentu tak bardzo nie wierzono w postep, jak w przypadku fortepianów - mówił Andrzej Sułek w audycji poświęconej pierwszym próbom przywrócenia dawnych instrumentów klawiszowych wykonawstwu koncertowemu.
rozwiń zwiń