Rodzinna firma ceniona przez konsumentów
Polacy nie potrafią podać przykładów firm rodzinnych, ale chętnie kupią sprzedawane przez nich produkty - donosi "Puls Biznesu".
2014-08-28, 07:49
Jak wynika z raportu "Polacy o firmach rodzinnych", opracowanego przez agencję inACT PR na podstawie badań zleconych przez Fundację Firmy Rodzinne i FBN Poland - Polacy wyobrażają sobie firmy rodzinne jako tradycyjne, małe, solidne i godne zaufania.
To tylko skojarzenia
Zdaniem autorów badania, to pozytywne skojarzenia, ale nie do końca odpowiadają rzeczywistości. - Wśród największych firm rodzinnych w Polsce znajdziemy bowiem niezwykle innowacyjne i duże firmy, z powodzeniem konkurujące na rynkach zagranicznych z globalnymi gigantami - mówi Katarzyna Gierczak-Grupińska, prezes Fundacji Firmy Rodzinne.
Dobre, bo rodzinne
Aż 38,6 proc. badanych do zakupu towarów zachęciłaby informacja, że zostały wyprodukowane przez firmę rodzinną. Jednak zaledwie 9 proc. badanych spotkało się z takim oznaczeniem produktów. - Okazuje się, że niewiele firm w Polsce deklaruje swoją rodzinność, marnując potencjał wizerunkowy - uważa Konrad Bugiera, rzecznik prasowy Fundacji Firmy Rodzinne.
PAP, abo
REKLAMA