Przedsiębiorcy na gorszej pozycji niż konsumenci
Niemal każdy przedsiębiorca podjął w swoim życiu decyzję o zakupie produktu finansowego, której potem żałował. Tak wynika z badania przeprowadzonego na grupie 300 osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.
2014-10-08, 20:09
Posłuchaj
Tylko 8 proc respondentów uważa, że nigdy nie zetknęło się za taką sytuacją. O tym, że konsument ma w Polsce ogromną ochronę w odróżnieniu od drobnego przedsiębiorcy mówi Katarzyna Siwek z Idea Banku.
- To swego rodzaju paradoks, bo jeżeli Jan Kowalski kupuje w internecie odkurzacz i okaże się, że nie spełnia on oczekiwań to konsument może przedmiot zwrócić. Natomiast przedsiębiorca nie ma takich przywilejów. Nie może zwrócić towaru zakupionego w internecie. Jeżeli przedsiębiorca zaciągnąłby na zakup takiego sprzętu kredyt, nie ma takich praw jak zaciągający go konsument - dodaje rozmówczyni Justyny Golonko.
Zdaniem Katarzyny Siwek zła decyzja, nieprzemyślana może być kosztowna. - Przebadaliśmy przedsiębiorców i zapytaliśmy czy zetknęli się z taką sytuacją, kiedy chcieli wycofać się zakupionego produktu finansowego. Okazało się, że 3/4 przedsiębiorców z taką sytuację się w swoim życiu spotkało. Co trzeci przedsiębiorca próbował się wycofać, udało mu się, ale albo poniósł straty finansowych albo miał z tym duże problemy - dodaje.
/Justyna Golonko, mp/
REKLAMA