Portret polskiego przedsiębiorcy

Jak wynika z badania Barometr Przedsiębiorczości 32 procent ankietowanych, którzy prowadzą działalność gospodarczą, to osoby w wieku 55 lat i więcej.

2015-09-21, 11:15

Portret polskiego przedsiębiorcy
. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

O tym kim jest polski przedsiębiorca mówi w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki doktor Tomasz Baran, z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (Dariusz Kwiatkowski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

– Z naszego badania wynika, że nadal częściej przedsiębiorcami są mężczyźni niż kobiety. Dane pokazują się, że jest to stosunek 60 do 40 - mówi współautor badań doktor Tomasz Baran, z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Przedsiębiorcy to mieszkańcy wsi

Zaskakujący może być fakt, że właściciele firm nie pochodzą z dużych metropolii. - Dodatkowo nasze dane wskazują, że wsie i małe miejscowości mają dosyć duży udział w strukturze zamieszkania przedsiębiorców. To oznacza, że na wsi mamy około 33 proc. przedsiębiorców, w małych miastach 11 proc., w średnich miastach 27 proc. i w dużych miastach cała reszta – wyjaśnia gość.

Pracę trzeba stworzyć

Zdaniem rozmówcy to specyfika wiejskiego rynku pracy jest przyczyną tej sytuacji. - W dużych miastach są pracodawcy, są formy, które zatrudniają, w mniejszych miejscowości tego nie ma. Ludzie muszą bardziej brać los we własne ręce i starać się samemu zapewnić sobie miejsca pracy – podkreśla.

Na wsi dodatkowo realizowane są liczne programy promujące przedsiębiorczość.

REKLAMA

Dojrzały przedsiębiorca

Według badania, drugą co do wielkości grupę przedsiębiorców stanowią osoby od 45ciu do 54ch lat.

Jest ich 24 procent, a tylko 7 procent to osoby w przedziale 18-24 lata.

Dariusz Kwiatkowski, abo

 

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej