Przedsiębiorcy nie wiedzą jak wdrażać pomysły w życie

Brak wiedzy i informacji – to przede wszystkim stoi na drodze w rozwijaniu innowacyjności polskich, małych i średnich przedsiębiorstw. Przedsiębiorcy po prostu nie wiedzą jak mają swój pomysł wdrażać w życie, mówi Urszula Kłosiewicz-Górecka z zespołu usług Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.

2015-12-07, 19:30

Przedsiębiorcy nie wiedzą jak wdrażać pomysły w życie
Stworzenie innowacyjnej firmy nie jest łatwe. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

Na temat potrzeby edukacji polskich przedsiębiorców, w radiowej Jedynce Polskiego Radia, mówiła Urszula Kłosiewicz-Górecka z zespołu usług Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur. /Kamil Piechowski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

- Wyniki z naszych badań przedsiębiorstw usługowych pokazują, że z tą informacją niestety nie jest najlepiej. Przedsiębiorcy mówią, że nie potrafią jeszcze pomysłów przekuć na działania – tłumaczy.

- Trzeba im w tym pomóc, metodami aktywnymi, jak to mają robić – dodaje.

Poza tym brakuje komunikacji pomiędzy przedsiębiorcami i naukowcami. Obie strony nie chcą się dzielić swoją wiedzą i źle kojarzy im się wywiad biznesowy– zaznacza Anna Dąbrowska zastępca dyrektora Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.

Obie strony niechętnie dzielą się wiedzą

- Ten wywiad często jest postrzegany przez przedsiębiorców, jako ingerencja w to co przedsiębiorca ma. Dzisiaj bez tej informacji nie można funkcjonować. Ta wiedz po stronie nauki jest przedsiębiorcom potrzebna – wyjaśnia.

REKLAMA

Wśród przedsiębiorców i naukowców brakuje wciąż jeszcze wiedzy na temat tego jak informacja i współpraca mogą wpływać na innowacyjność. A co za tym idzie na konkurencję, na coraz trudniejszym rynku zagranicznym.​

Kamil Piechowski, fko

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej