Polski rynek słodyczy: producenci liczą na wzrosty w 2016 roku

Polski rynek słodyczy jest już wart ponad 13 mld zł i stale rośnie. W porównaniu z krajami Europy Zachodniej ma on wciąż możliwości rozwoju.

2016-01-11, 13:00

Polski rynek słodyczy: producenci liczą na wzrosty w 2016 roku
Spożycie czekolady w Polsce systematycznie rośnie. Foto: Pixabay.com

Posłuchaj

O perspektywach rozwoju,które stoją przed rodzimym rynkiem słodyczy, mówił w "Porannych rozmaitościach" radiowej Jedynki: Marek Przeździak ze Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych „Polbisco” (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Konsumpcja wyrobów czekoladowo-cukierniczych w Polsce jest niemal trzykrotnie niższa niż w takich krajach jak Wielka Brytania, Szwajcaria czy Belgia.

Za producentami słodyczy dobry rok

Miniony rok był nie najgorszy dla producentów słodyczy, co potwierdza Marek Przeździak ze Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych „Polbisco”.

- Sytuacja na rynku jest stabilna, spodziewamy się nawet niewielkiego wzrostu – mówi gość radiowej Jedynki. – Bardzo ważny jest eksport, który poprawia wyniki finansowe wielu naszych producentów. Jedynym problemem jest to, że umowy, jakie podpisała Unia Europejska z Ukrainą, spowodowały dość duży napływ towaru z Ukrainy właśnie, który jest dużo tańszy, ale odstaje jakością od naszych produktów. Ze względu na cenę jest jednak konkurencyjny i nasi mali producenci już to odczuwają – dodaje.

Polacy kochają czekoladę

Przez ostatnie lata ilość i wartość spożywanej przez Polaków czekolady i produktów czekoladowych rosną.

REKLAMA

- Czekolada cały czas cieszy się dużym zainteresowaniem naszych konsumentów. Znaczący wzrost zauważyliśmy, jeśli chodzi o czekoladę gorzką – podkreśla Marek Przeździak.

Wartość eksportu słodyczy to ponad 1 mld euro rocznie

Zakłady polskich producentów słodyczy należą do nowoczesnych, stąd jesteśmy konkurencyjni na rynkach międzynarodowych, a znaczną część polskiej produkcji słodyczy eksportujemy.

- Eksport jest bardzo ważną częścią naszej działalności. Wartość eksportu słodyczy szacujemy na ponad 1 mld euro rocznie, co daje nam pierwsze miejsce w eksporcie produktów spożywczych wysoko przetworzonych – wyjaśnia gość radiowej Jedynki. – Systematycznie powiększamy rynki zbytu, aczkolwiek jest jeszcze wiele do zrobienia. Potencjał jest bowiem dużo większy – dodaje.

Wielu międzynarodowych ekspertów ocenia Polskę nie tylko jako atrakcyjny rynek zbytu, ale także jako kraj, w którym warto lokować własne zakłady produkcyjne.

REKLAMA

Elżbieta Mamos, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej