Podróże: uwaga na nieuczciwe firmy odszkodowawcze
Często w dochodzeniu prawa do odszkodowania od przewoźnika, który opóźnił nam podróż, czy zgubił bagaż, korzystamy z firm odszkodowawczych. Europejskie Centrum Konsumenckiego ostrzega przed korzystaniem z nieuczciwych firm.
2016-02-01, 20:05
Posłuchaj
Z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego wynika, że coraz częściej skarżymy się na przewoźników lotniczych i dochodzimy swoich praw, korzystając z firm oferujących pomoc w uzyskaniu odszkodowania. Jak się okazuje, nie zawsze możemy wyjść na tym dobrze.
Jak mówi Katarzyna Słupek z ECK, w Polsce obok uczciwych, pomagających konsumentom, działają firmy odszkodowawcze, które czasami same nie stosują właściwie prawa, uniemożliwiając odstąpienie od umowy zawartej przez Internet czy nieczytelnie informując o cenie usługi.
Jak podkreśla, można od nich usłyszeć, że pomagają za darmo poszkodowanym, dzięki nim można uzyskać odszkodowanie do 600 euro w przypadku opóźnień linii lotniczych.
̶ Tymczasem wszystko zależy od długości lotu – im jest od dłuższy, tym wyższe odszkodowanie, czyli odszkodowanie może wynieść 250, 400 lub 600 euro – mówi Katarzyna Słupek.
REKLAMA
Zaznacza, że warto też przed skorzystaniem z usług takiej firmy sprawdzić, jakie pobiera za swoją pracę opłaty.
̶ Nawet jeśli regulamin napisany jest małym drukiem, powinniśmy to sprawdzić – mówi specjalistka.
Trzeba bowiem wiedzieć, że korzystanie z usług takich firm nie jest tanie, ponieważ pobierają one opłaty w wysokości minimum 20 proc. uzyskanego odszkodowania. Do tego dochodzą tzw. opłaty administracyjne i odsetki.
Justyna Golonko, jk
REKLAMA