Wino i cydr wypierają piwo i wódkę nad Wisłą
W ciągu ostatniej dekady sprzedaż wina w Polsce wzrosła o 56 procent.
2016-11-05, 13:09
Posłuchaj
Polacy z roku na rok piją coraz więcej tego trunku. Jak rośnie polski rynek wina, mówi Jerzy Kwaśniewski, prezes Polskiej Rady Winiarstwa.
W ciągu roku Polacy kupują 82 mln litrów wina gronowego
Jak wylicza, w tym roku mamy 6-procentowy wzrost sprzedaży win, w ciągu roku handel sprzedał w Polsce 82 mln litrów wina gronowego.
Polacy za reklamą wina i cydru
Uwzględniając zmiany zachodzące na rynku Polska Rada Winiarstwa zamówiła w instytucie badań rynkowych IBRIS badania dotyczące opinii Polaków na temat sprzedaży, reklamy i promocji napojów alkoholowych.
Przypomina, że obecnie reklama piwa i wina jest dopuszczona tylko w ograniczonym zakresie.
I okazuje się, że Polacy bardziej od reklamy piwa potrzebują reklamy i promocji wina czy cydru.
Polacy kupują mało alkoholi przez internet
REKLAMA
Zaskoczeniem były wyniki badania dotyczące sprzedaży alkoholi przez internet.
Jak się okazało, wbrew oczekiwaniom, większość Polaków sprzeciwia się obrotowi alkoholem w sieci.
Tyle, że jak zauważą gość radiowej Jedynki, tylko 3 proc. badanych miało jakiekolwiek doświadczenie w tym obszarze.
W Polsce spada spożycie piwa i wódki, rośnie rynek wina. Przeciętny Polak pije rocznie już ok. 7 litrów wina, cydru i miodów pitnych.
REKLAMA
Elżbieta Mamos, jk
Polecane
REKLAMA