Millenialsi lubią nowości, produkty regionalne i rzemieślnicze oraz polskie
Millenialsi zainteresowani są produktami regionalnymi, rzemieślniczymi i zwracają uwagę na to, co jedzą. Ważne jest też skąd pochodzą produkty i dobrze, aby były polskie, ale są też otwarci na nowości, także te, które przychodzą z zagranicy.
2017-02-18, 08:30
- Millenialsi szczególnie doceniają autentyzm konceptów i produktów. Dlatego powodzeniem wśród nich cieszą się produkty rzemieślnicze, ręcznie robione, z autentyczną historią. Takie produkty są im najbliższe – mówi Marta Glinka, konsultant marketingowy i ekspert ds. trendów na rynku żywności z Los Sabores Consulting.
- Stad popularność piw czy cydrów rzemieślniczych tzw. craftów, których rynek dynamicznie rośnie czy lodów rzemieślniczych, które można spotkać już w prawie każdym większym polskim mieście. W poszukiwaniu tego co prawdziwe i autentyczne sięgają po produkty lokalne, polskie, sezonowe, dostarczone bezpośrednio od polskiego rolnika, kupione u małych producentów – dodaje.
- Nasze obserwacje i badania internetu pokazują, że główny trend dotyczący żywności w 2017 to: „polskie pochodzenie”. Stąd ogromna popularność serwisów takich jak: Lokalny Rolnik, Rano Zebrano oraz budzące się do życia Kooperatywy Spożywcze. Musimy pamiętać, że komunikacja Millenialsów odbywa się główne w internecie i tam zostawiają ślad po swoich wyborach, głęboka ich analiza pozwala nam na wcześniejsze zorientowanie się co będzie dla nich ważne – mówi z kolei Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno.
Millenialsi to grupa, która ze względu na sposób życia, stałe podłączenie do internetu i częste podróże, jest też najbardziej otwarta na nowości, które przywędrowały z zagranicy. Zwracają uwagę na to co jedzą oraz skąd pochodzą produkty.
REKLAMA
- Często czerpią z zagranicznych kuchni, czytają, obserwują i wcielają nowości w swoim jadłospisie. Są pionierami różnych nowości spożywczych, które przywędrowały z nimi zza granicy. Zwracają uwagę na to co jedzą i skąd pochodzą produkty oraz jaką drogę przebyły zanim trafiły na ich talerz - korzystają ze specjalnych aplikacji pokazujących jaką drogę pokonał np. banan zanim trafił do sklepu. Wiedzą, że w czasie długiej podróży żywność jest dodatkowo wspierana chemią. Stąd od kilku lat bardzo dużą popularnością cieszą się produkty z Polski – mówi Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno.
- Na pewno jest tak, że są oni pionierami i najszybciej łapią różne nowości i zdecydowanie są największą grupą z nich korzystającą. Zwracają uwagę na to co jedzą stąd bardzo duża popularność produktów np. bez GMO. Dużą wagę przywiązują także do tego jak czują się „po jedzeniu” i jak żywność wpływa na ich zdrowie. I gdy zauważają, że wpływa źle nie chcą rezygnować ze swoich ulubionych potraw, ale chcą wykluczenia danych składników z produkt np. mleko bez laktozy, dieta bez glutenu. Musimy pamiętać, że oni nie żyją w internecie i poza nim - to dla nich jedność, więc skoro ktoś gdzieś na świecie ma jakiś produkt bez GMO lub taki który mi odpowiada - to ja też chce go mieć – dodaje Karolina Liberka.
Millenialsi to ludzie urodzeni między 1980 a 2000 rokiem, a zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego w tym przedziale wiekowym znajduje się obecnie 11,2 mln Polaków, czyli ok. 29 proc. populacji. Millenialsi to też najsilniejsza siła nabywcza na świecie, która w ciągu dekady będzie stanowić ok. 75 proc. osób aktywnych zawodowo.
Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
REKLAMA
REKLAMA