VOD w Polsce. "Telewizje kablowe nasyciły rynek"
"Czas oglądania telewizji odnotowuje kilkuprocentowe spadki wśród osób młodych. Spadki te są mocno skorelowane z rozwojem subskrypcyjnych serwisów na życzenie" - wynika z analizy agencji MEC czasu oglądania telewizji wśród osób w wieku od 13 do 29 lat w wielu krajach Europy. Trend ten skomentowała w Polskim Radiu 24 Kaja Szafrańska z kanału Jakbyniepaczec.
2017-02-18, 10:44
Posłuchaj
Jak podkreśliła Kaja Szafrańska, najmłodsze pokolenie odchodzi od tradycyjnej telewizji na rzecz oglądania wtedy, kiedy chce i tego, czego chce za pomocą różnego rodzaju platform i stron, które "streamingują" treści audiowizualne.
- W pewnym sensie telewizje kablowe nasyciły rynek. Zaczęły też patrzeć nie jakościowo, ale ilościowo. Platformy przejęły tę funkcję produkcji i konkurują ze sobą. Dosłownie łowią na rynku najlepszych producentów, aktorów, reżyserów – wyliczała Szafrańska.
Jak dodała, oznacza to gigantyczne koszty, ale pieniądze te udaje im się znaleźć. - Mamy trend wchodzenia i otwierania się na cały świat. To właśnie sposób na to, by nakłady te mogły się zwrócić. Jeśli platforma, która nie jest gigantem w jednym kraju, pojawi się w kilkudziesięciu, to się nim staje – wyjaśniła.
Według najnowszych danych Gemiusa i PBI, w grudniu zeszłego roku Polacy najczęściej oglądali filmy w internecie w serwisach: cda.pl, vod.pl i player.pl. Gorzej w Polsce radzą sobie światowi giganci tacy jak Netflix i HBO GO. Na polskim rynku w ostatnich dniach zadebiutował nowy gracz czyli Show Max.
REKLAMA
Więcej w całej rozmowie.
Gospodarzem audycji był Krzysztof Grzybowski.
Polskie Radio 24/pr
___________________
REKLAMA
Data emisji: 18.02.17
Godzina emisji: 9:15
REKLAMA