Nowa dyrektywa UE: kierowcy stracą 3 mld zł
Nawet 3 mld zł rocznie będą kosztować polskich kierówców zmiany w przepisach. W autach będzie można montować tylko oryginalne części. Skończą się także wielomarkowe salony samochodowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna" o unijnej dyrektywie.
2010-03-12, 10:13
Posłuchaj
Nawet 3 mld zł rocznie będą kosztować polskich kierówców zmiany w przepisach. W autach będzie można montować tylko oryginalne części. Skończą się także wielomarkowe salony samochodowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna" o unijnej dyrektywie.
Jeszcze 8 lat temu Komisja Europejska zliberalizowała rynek motoryzacyjny, zezwalając na instalowanie w autach nieoryginalnych części zamiennych bez utraty gwarancji producenta. Rozporządzenie, znane jako GVO, zezwalało też na sprzedawanie kilku marek aut w salonach. Dzięki temu klient mógł taniej zapłacić w warsztatach za części i miał większy wybór wśród marek w salonach.
Teraz to się skończy. Od czerwca tego roku rozporządzenie GVO ma zostać zniesione. Zdaniem gazety, będzie to kosztowało polskich kierowców ok. 3 mld zł rocznie.
tk, Informacyjna Agencja Radiowa (IAR), PAP