Marka kraju a inwestycje. Jesteśmy wśród liderów
Polska znalazła się na 23. miejscu najbardziej wartościowych marek narodowych na świecie. Tak wynika z niedawno opublikowanego raportu brytyjskiej firmy doradczej Brand Finance. Jak zaznaczono, to efekt silnej gospodarki. W Polskim Radiu 24 komentarz dra Krzysztofa Celucha z Akademii Finansów i Biznesu Vistula.
2017-10-16, 14:48
Posłuchaj
W porównaniu z ubiegłym rokiem Polska spadła jednak o dwa miejsca – z 21. na 23. – mimo że wartość marki wzrosła w ciągu roku o 11 proc., do 571 miliardów dolarów. To dziesiąty wynik w Europie i ósmy wśród państw UE, m.in. za Niemcami, Wielką Brytanią, Francją, Hiszpanią i Szwecją.
Jak podkreślał w PR24 dr Krzysztof Celuch, ranking może być istotny dla przedsiębiorców, którzy rozważają inwestycję w danym kraju. Ekspert zaznaczył przy tym, że największą wartością dla biznesmenów jest zestawienie różnego rodzaju rankingów.
– Między wrześniem a grudniem każdego roku rankingi dotyczące marek (…) ukazują się przeciętnie raz w tygodniu – wskazywał. – Raport Brand Finance to jeden z ważniejszych rankingów, ale potencjalni inwestorzy biorą pod uwagę wypadkową z tych wszystkich rankingów – mówił gość PR24.
Wzrost wartości marki Polski wiąże się przede wszystkim z prognozami silnego wzrostu gospodarczego oraz inwestycjami podejmowanymi w technologię, badania i rozwój oraz stworzenie przyjaznego ekosystemu dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wskazano również na rosnącą atrakcyjność kraju dla zagranicznych inwestorów, m.in. w obliczu planowanego wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.
REKLAMA
Najbardziej wartościową marką dysponują Stany Zjednoczone (21,05 biliona dolarów) przed Chinami (10,2 bln dol.), Niemcami (4,02 bln dol.), Japonią (3,44 bln dol.) i Wielką Brytanią (3,13 bln dol.).
Więcej w całej rozmowie z drem Krzysztofem Celuchem.
Polskie Radio 24/PAP
___________________
REKLAMA
Data emisji: 16.10.17
Godzina emisji: 13.45
REKLAMA