PARP uruchamia Centrum Rozwoju Małych i Średnich Firm

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchamia Centrum Rozwoju Małych i Średnich Firm, które będzie oferowało małym przedsiębiorstwom usługi doradcze, szkoleniowe, informacyjne oraz kooperacyjne.

2018-02-27, 15:20

PARP uruchamia Centrum Rozwoju Małych i Średnich Firm
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchamia Centrum Rozwoju Małych i Średnich Firm, które będzie oferowało małym przedsiębiorstwom usługi doradcze, szkoleniowe, informacyjne oraz kooperacyjne.Foto: Print Screen, PARP

Posłuchaj

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchamia Centrum Rozwoju Małych i Średnich Firm. Zakłada się, że rocznie skorzysta z niego co najmniej kilkanaście tysięcy firm./IAR/.
+
Dodaj do playlisty

Zakłada się, że rocznie z usług Centrum skorzysta co najmniej kilkanaście tysięcy firm.

Nowe zadania dla PARPu – wsparcie dla MŚP

Minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz mówiła, że ważne jest, by małe polskie firmy stawały się średnimi, a średnie -dużymi. Dlatego - jak dodała - tak istotne jest przygotowanie odpowiedniego wsparcia dla nich, by stawały się coraz bardziej nowoczesne i innowacyjne.

Wiceminister Emilewicz poinformowała, że zespół Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości przygotował nową koncepcję funkcjonowania PARP.

PARP nie tylko dystrybutor środków unijnych

Chodzi o to, aby agencja nie była jedynie dystrybutorem środków europejskich, ale także realnym centrum kompetencji dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP).

"Chcielibyśmy zatem, aby PARP była z jednej strony wsparciem dla MŚP, pomagając im w rozwijaniu kompetencji, tych nowych (...). Nie wiemy jakie to będą kompetencje, świat zmienia się bardzo szybko (...). PARP stawia sobie dziś jasny cel, że chciałaby tym małym i średnim polskim przedsiębiorstwom bardzo szybko pomóc dostosować się do tych zmieniających się ram prowadzenia działalności gospodarczej" - mówiła Emilewicz.

Więcej porad i szkoleń dla przedsiębiorców, budowania kontaktów

Wiceprezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Nina Dobrzyńska zwracała uwagę na rosnące znaczenie informacji i kontaktów w działalności biznesowej: "Dlatego - jak podkreśliła - usługi o charakterze m.in. informacyjnym, szkoleniowym chcemy zaproponować przedsiębiorstwom w większym niż do tej pory zakresie".

Prezes PARP Patrycja Klarecka zwróciła uwagę na konieczność uzupełnienia przez agencję działalności podstawowej polegającej na udzielaniu firmom finansowania. Zaznaczyła, że z bieżącej pracy z przedsiębiorcami wynika, że oczekują oni także wiedzy, kontaktów, doradztwa, czyli tego wszystkiego, czego potrzebują, żeby się rozwinąć, by być bardziej innowacyjnymi, odznaczać się większą od przeciętnej dochodowością, czy efektywnością działania. "Do tego potrzebują dodatkowego impulsu" - powiedziała prezes PARP.

Klarecka wyjaśniła, że Centrum Rozwoju MŚP będzie marką, pod którą skupią się wszystkie działania agencji związane z "miękkim wsparciem dla przedsiębiorców".

Ważna też współpraca między firmami

Prezes PARP zwróciła uwagę, że ze wszystkich badań firm prowadzonych w Polsce wynika, że jednym z kłopotów i barier rozwojowych jest nieumiejętność współpracy.

Zwróciła uwagę, że ze wszystkich badań firm prowadzonych w Polsce wynika, że jednym z kłopotów i barier rozwojowych jest nieumiejętność współpracy.

− Nie potrafimy ze sobą współpracować, nie potrafimy się dzielić tym, co mamy, nie widzimy możliwości budowania większej wartości na tym, że będziemy współpracować z naszymi kooperantami, czy też z konkurencją. Mamy nadzieję, że PARP, która dziś jest dysponentem ogromnego quantum wiedzy na temat polskich MŚP (...) będzie również tym miejscem, gdzie takie dobre więzi współpracy rzeczywiście będą powstawać" - powiedziała szefowa MPiT.

W Polsce działa prawie dwa miliony małych i średnich firm, pracuje w nich niemal 2/3 wszystkich zatrudnionych w kraju. Przedsiębiorstwa te wypracowują blisko 70 procent PKB.

NRG, IAR, PAP, jk


Polecane

Wróć do strony głównej