Poszukiwanie nowych rynków zbytu wyzwaniem dla branży drobiarskiej. Nadzieja w Azji

W ciągu ostatnich 5 lat podwoiła się produkcja drobiu w Polsce, a eksport wzrósł aż pięciokrotnie. Można więc powiedzieć, że branża drobiowa jest w Polsce "skazana" na sprzedaż za granicę oraz poszukiwanie nowych rynków.

2018-06-13, 13:06

Poszukiwanie nowych rynków zbytu wyzwaniem dla branży drobiarskiej. Nadzieja w Azji
Polscy drobiarze są "skazani" na eksport, bo krajowy rynek jest za mały.Foto: PIXABAY

Posłuchaj

O wyzwaniach stojących przed naszą branżą drobiarską, która jest potentatem w skali europejskiej - Aleksandra Tycner z Naczelnej Redakcji Gospodarczej rozmawiała na antenie radiowej Jedynki z Bartoszem Urbaniakiem z banku BGŻ BNP Paribas.
+
Dodaj do playlisty

O perspektywach i wyzwaniach stojących przed branżą drobiarską, Aleksandra Tycner z Naczelnej Redakcji Gospodarczej rozmawiała na antenie radiowej Jedynki z Bartoszem Urbaniakiem z banku BGŻ BNP Paribas.

Jesteśmy drobiowym potentatem

Jak powiedział ekspert - z raportu przygotowanego przez Bank wynika, że Polska jest potentatem w produkcji drobiu, ale branża musi się "bardziej wysilić, żeby osiągnąć sukcesy".

Dodał, że popyt krajowy będzie wzrastał w ograniczony sposób, produkcja rosła i następował dalszy wzrost eksportu. Jak ocenił, polscy drobiarze muszą eksportować więcej mięsa na rynki poza UE, zwłaszcza na rynek azjatycki, gdzie drób jest mięsem podstawowym, a popyt ogromny.

Potrzebna konsolidacja

Jak zauważył Urbaniak - możemy liczyć na sukcesy, a cała branża powinna się konsolidować, aby było jej łatwiej współpracować i konkurować na zagranicznych rynkach.

REKLAMA

Aleksandra Tycner, ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej