Linia kolejowa Rail Baltica coraz bardziej bezpieczna. Otwarto kolejny wiadukt nad torami

W Kobyłce pod Warszawą otwarto wiadukt drogowy nad torami linii kolejowej Rail Baltica z Warszawy do Białegostoku. Wcześniej kierowcy musieli tu przejeżdżać przez tory. Inwestycja kosztowała 31 mln zł i została dofinansowana z unijnego instrumentu CEF Łącząc Europę.

2023-07-17, 13:41

Linia kolejowa Rail Baltica coraz bardziej bezpieczna. Otwarto kolejny wiadukt nad torami
Kierowcy w Kobyłce mogą już korzystać z bezkolizyjnego skrzyżowania nad linią kolejową Warszawa-Białystok. Foto: PKP PLK SA/Twitter

Inwestycja, którą zrealizowano w pobliżu przystanku Kobyłka-Ossów, ma przede wszystkim poprawić bezpieczeństwo i usprawnić ruch.

PKP PLK podały, że dwupoziomowa przeprawa nad torami ma 60 m długości, a jezdnia (po dwa pasy w każdą stronę) ma szerokość 7 m. Powstał też chodnik dla pieszych i ścieżka rowerowa.

"Ruch w mieście usprawniła też przebudowa ul. Jasińskiego i ul. Poniatowskiego oraz budowa dwóch rond. Nowy wiadukt zastąpił dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy w ul. Poniatowskiego i ul. Napoleona. Budżet zrealizowanej inwestycji to 31 mln zł" - podano w komunikacie.

"Przybywa bezkolizyjnych skrzyżowań"

Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel wskazał, że inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych w Kobyłce zwiększa bezpieczeństwo w ruchu pociągów. - Jednocześnie poprawia się także komunikacja drogowa w mieście, co przekłada się na jakość życia mieszkańców - ocenił Andrzej Bittel.

REKLAMA

Wiadukt drogowy w Kobyłce jest jednym z 12 bezkolizyjnych skrzyżowań na mazowieckim odcinku trasy Rail Baltica. Dodano, że wartość tych inwestycji to 347,6 mln zł netto i jest dofinansowana z UE z programu CEF - Łącząc Europę.

- Przybywa bezkolizyjnych skrzyżowań na linii Rail Baltica, a pozytywne, wymierne rezultaty inwestycji służą bezpieczeństwu oraz wygodzie mieszkańców i podróżnych. Ten projekt nie tylko zwiększa możliwości w międzynarodowym ruchu kolejowym, ale oznacza także korzyści w wymiarze lokalnym. Na mazowieckim odcinku budujemy łącznie dwanaście wiaduktów i przejść podziemnych, w tym dwa obiekty w Kobyłce - poinformował członek zarządu PKP PLK Piotr Majerczak.

"Tunel zastąpi obecny przejazd"

W Kobyłce, w pobliżu przystanku o takiej samej nazwie, zaawansowane są prace przy budowie tunelu pod torami.

"Postępują roboty przy budowie 800 m nowej drogi, po jednym pasie ruchu w każdą stronę oraz chodnika i ścieżki rowerowej. Przebudowane są odcinki sąsiadujących z tunelem ulic oraz dojazdy do posesji. Tunel zastąpi obecny przejazd w ciągu ul. Ręczajskiej i Jana Pawła II, a zakończenie tych prac przewidziano na jesień 2023 r." - podały PKP PLK.

REKLAMA

Spółka przekazała, że gotowe są już wiadukty drogowe nad torami w Tłuszczu, Mokrej Wsi, Łochowie (dwa obiekty), Toporze i Małkini.

"W Zielonce powstał tunel pod torami. W Jasienicy Mazowieckiej, Łochowie i Toporze są przejścia pod torami dla pieszych i rowerzystów" - podano w komunikacie.

PR24.pl, IAR, PAP, DoS

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej