Kampania #TataTeżCzyta2024. "Wspólne czytanie powinno być nawykiem"

Ruszyła kampania #TataTeżCzyta2024 organizowana przez Fundację Powszechnego Czytania i wydawnictwo Tatarak. Jej głównym celem jest zachęcenie mężczyzn, a w szczególności ojców i opiekunów do czytania dzieciom. - Poświęćmy, chociaż 15 minut dziennie na wspólną lekturę. Dzieci bardzo dopominają się o ten czas. To też doskonały moment na rozmowę z nimi - mówiła w Polskim Radiu 24 Katarzyna Konopka z Fundacji Powszechnego Czytania.

2024-05-19, 10:01

Kampania #TataTeżCzyta2024. "Wspólne czytanie powinno być nawykiem"
Kampania #TataTeżCzyta2024 potrwa do 23 czerwca, do Dnia Ojca. Foto: mat. promocyjne

Kampania #TataTeżCzyta2024 odwołuję się głównie do mężczyzn, bo jak wynika z najnowszych badań czytelnictwa przeprowadzonych przez Bibliotekę Narodową, panowie sięgają po lekturę zdecydowanie rzadziej niż kobiety. - Inne badania wskazują, że wzorzec czytającego taty ma dużo większy wpływ na dzieci, na późniejsze przyzwyczajenia i czerpanie przyjemności z czytania. Istnieje zatem większe prawdopodobieństwo, że z dziecka wyrośnie czytelnik - tłumaczyła Katarzyna Konopka.  

Poradnik dla rodziców 

W ramach kampanii #TataTeżCzyta2024 powstał poradnik dla rodziców i opiekunów „Supermoc książek #TataTeżCzyta2024” autorstwa Marii Deskur i Edyty Plich, z ilustracjami Joanny Rusinek. To kompendium wiedzy o tym, dlaczego warto czytać dzieciom. Autorki poradnika podpowiadają, co daje czytanie dziecku na poszczególnych etapach rozwoju i rekomendują, jakie lektury będą adekwatne do wieku. Publikacja będzie dostępna za darmo w wybranych księgarniach, bibliotekach publicznych, przedszkolach, szkołach. Poradnik można również pobrać ze strony TataTeżCzyta.pl. - Wspólne czytanie powinno być nawykiem. Trochę jak codzienne mycie zębów przed spaniem. Poświęćmy, chociaż 15 minut na wspólną lekturę. Dzieci bardzo dopominają się o ten czas. To też doskonały moment na rozmowę z nimi - argumentowała Konopka. - Dziecko powinno też widzieć dorosłego czytającego. Tak dla siebie. Najlepsze co może być, to odpowiedni przykład - dodała. 

Ambasadorowie kampanii #TataTeżCzyta2024

Tegoroczną edycję kampanii wspierają nie tylko znani tatusiowie i dziadkowie, ale też panie – mamy i partnerki. Ambasadorkami kampanii zostały m.in.: aktorki Katarzyna Zielińska, Anna Czartoryska-Niemczycka oraz Anna Dereszowska. 

Posłuchaj

Katarzyna Konopka o kampanii #TataTeżCzyta2024 (Rozmowa kulturalna) 23:06
+
Dodaj do playlisty

Kampania potrwa do 23 czerwca, do Dnia Ojca. 26 maja obchodzimy Dzień Matki, a 1 czerwca jest Dniem Dziecka.  

REKLAMA

Więcej w nagraniu. 

* * *

Audycja: Rozmowa kulturalna

REKLAMA

Prowadząca: Maja Kluczyńska

GośćKatarzyna Konopka (Fundacja Powszechnego Czytania)

Data emisji: 19.05.2024

Godzina: 8.35

REKLAMA

PR24


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej