Kampania #TataTeżCzyta2024. "Wspólne czytanie powinno być nawykiem"
Ruszyła kampania #TataTeżCzyta2024 organizowana przez Fundację Powszechnego Czytania i wydawnictwo Tatarak. Jej głównym celem jest zachęcenie mężczyzn, a w szczególności ojców i opiekunów do czytania dzieciom. - Poświęćmy, chociaż 15 minut dziennie na wspólną lekturę. Dzieci bardzo dopominają się o ten czas. To też doskonały moment na rozmowę z nimi - mówiła w Polskim Radiu 24 Katarzyna Konopka z Fundacji Powszechnego Czytania.
2024-05-19, 10:01
Kampania #TataTeżCzyta2024 odwołuję się głównie do mężczyzn, bo jak wynika z najnowszych badań czytelnictwa przeprowadzonych przez Bibliotekę Narodową, panowie sięgają po lekturę zdecydowanie rzadziej niż kobiety. - Inne badania wskazują, że wzorzec czytającego taty ma dużo większy wpływ na dzieci, na późniejsze przyzwyczajenia i czerpanie przyjemności z czytania. Istnieje zatem większe prawdopodobieństwo, że z dziecka wyrośnie czytelnik - tłumaczyła Katarzyna Konopka.
Poradnik dla rodziców
W ramach kampanii #TataTeżCzyta2024 powstał poradnik dla rodziców i opiekunów „Supermoc książek #TataTeżCzyta2024” autorstwa Marii Deskur i Edyty Plich, z ilustracjami Joanny Rusinek. To kompendium wiedzy o tym, dlaczego warto czytać dzieciom. Autorki poradnika podpowiadają, co daje czytanie dziecku na poszczególnych etapach rozwoju i rekomendują, jakie lektury będą adekwatne do wieku. Publikacja będzie dostępna za darmo w wybranych księgarniach, bibliotekach publicznych, przedszkolach, szkołach. Poradnik można również pobrać ze strony TataTeżCzyta.pl. - Wspólne czytanie powinno być nawykiem. Trochę jak codzienne mycie zębów przed spaniem. Poświęćmy, chociaż 15 minut na wspólną lekturę. Dzieci bardzo dopominają się o ten czas. To też doskonały moment na rozmowę z nimi - argumentowała Konopka. - Dziecko powinno też widzieć dorosłego czytającego. Tak dla siebie. Najlepsze co może być, to odpowiedni przykład - dodała.
Ambasadorowie kampanii #TataTeżCzyta2024
Tegoroczną edycję kampanii wspierają nie tylko znani tatusiowie i dziadkowie, ale też panie – mamy i partnerki. Ambasadorkami kampanii zostały m.in.: aktorki Katarzyna Zielińska, Anna Czartoryska-Niemczycka oraz Anna Dereszowska.
Posłuchaj
Kampania potrwa do 23 czerwca, do Dnia Ojca. 26 maja obchodzimy Dzień Matki, a 1 czerwca jest Dniem Dziecka.
REKLAMA
Więcej w nagraniu.
* * *
Audycja: Rozmowa kulturalna
REKLAMA
Prowadząca: Maja Kluczyńska
Gość: Katarzyna Konopka (Fundacja Powszechnego Czytania)
Data emisji: 19.05.2024
Godzina: 8.35
REKLAMA
PR24
Polecane
REKLAMA