Rabaty dla stałych pasażerów? PKP Intercity znów pracuje nad programem lojalnościowym

Jeden z największych przewoźników kolejowych w Polsce wznawia prace nad programem lojalnościowym. Prezes spółki sugeruje, że stali pasażerowie być może będą mogli liczyć na rabaty. 

2025-02-22, 10:42

Rabaty dla stałych pasażerów? PKP Intercity znów pracuje nad programem lojalnościowym
PKP IC chce wprowadzić program lojalnościowy . Foto: Shutterstock/Longfin Media

Bonusy dla podróżujących pociągami?

- Prace nad programem ruszyły - poinformował prezes PKP Intercity Janusz Malinowski, dodając, że na razie tworzone są założenia programu lojalnościowego.

Jak powiedział prezes, PKP Intercity rozważa możliwość skorzystania z pomocy partnera przy opracowaniu programu. Zapytany przez Polską Agencję Prasową, jakie korzyści mieliby pasażerowie korzystający z programu, Janusz Malinowski stwierdził, że mogłyby to być m.in. bonusy dla stałych klientów, jak rabaty na kolejne przejazdy. Prezes powiedział też, że prace nad programem lojalnościowym, zapowiadane przez poprzedni zarząd spółki, zostały zakończone bez sukcesów.

- Tamte projekty są definitywnie zamknięte. One nie ujrzały poziomu koncepcji. Tyle mogę powiedzieć - stwierdził.

Zapowiedzi programu lojalnościowego pasażerowie słyszą od lat

Poprzedni zarząd PKP Intercity już w połowie 2022 r. informował o planach wprowadzenia programu lojalnościowego. Pod koniec października 2022 roku spółka przekazała mediom, że przygotowuje postępowanie zakupowe na wybór dostawcy systemu obsługującego taki program, ale już na początku 2023 roku przekazała, że planuje przygotować go własnymi siłami. W połowie 2023 roku ponownie zmieniła zdanie, informując o planach ogłoszenia przetargu na firmę, która stworzy taki program. Ostatecznie takie rozwiązanie nie powstało.

PKP Intercity to drugi pod względem liczby przewiezionych pasażerów przewoźnik kolejowy w Polsce. Pociągi spółki zapewniają głównie komunikację między dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwiają podróżowanie po Europie. W ubiegłym roku przewiozły 78,5 mln pasażerów, czyli o 15 proc. więcej niż rok wcześniej i 33 proc. więcej niż w roku 2022. 

PKP IC oferuje podróże czterema kategoriami pociągów, przy czym jedna powoli jest eliminowana wraz z podnoszeniem standardu wagonów i składów. Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, a Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) - połączenia ekspresowe. Kategoria TLK jest powoli wygaszana, jednak przewoźnik zapewnia, że nie odbije się to na kieszeniach pasażerów. Ostatni skład w standardzie TLK ma wyjechać na tory w 2030. 

Szacunki przewoźnika zakładają, że w tym roku zwiększy liczbę przewiezionych pasażerów do 88 mln, a w 2030 roku - do 110 mln. Największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, pod względem liczby pasażerów, jest Polregio - w 2024 przewiózł prawie 101 mln pasażerów. 

Własny program lojalnościowy mają np. České dráhy. Z kolei Deutsche Bahn oferują przedpłacane karty umożliwiające zamawianie tańszych biletów. 

Czytaj także: 

Źródła: PAP/Polregio/PKP IC/AM

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej