Okna z polskich fabryk podbijają Europę
O tym, dlaczego Niemcy wybierają okna z Polski, o wyścigu technologicznym w branży i o tym, czym jest dziś marka "Made in Poland" mówił w programie Ludzie Gospodarki Mikołaj Placek z Grupy Oknoplast. Grupa Oknoplast to liderem w produkcji i sprzedaży okien na rynku europejskim.
2016-12-04, 16:08
Posłuchaj
Mikołaj Placek podkreślił, że rynek okien jest trudny. – Jest na nim ogromna konkurencja i w Polsce, i w całej Europie. Szacuje się, że w Europie jest ok. 40 – 50 tys. producentów okien – wyjaśnił gość. Dodał jednak, że przez lata funkcjonowania firmy Oknoplast, zdobyła ona pozycję nr 5 w Europie. - Jest to więc dość duży sukces. Zwłaszcza, że funkcjonujemy od 22 lat, a branża w Europie jest dużo starsza – wyjaśnił Placek.
Gość odniósł się także do początków działalności firmy, które – jak stwierdził – były ciężkie, oraz wejścia na rynek niemiecki. - Nasze założenia były takie, by mieć wyższą jakość i wyróżniać się innowacyjnością. Z tymi założeniami weszliśmy na rynek niemiecki i osiągnęliśmy tam sukces – zaznaczył gość Polskiego Radia 24.
Dodał, że konkurenci przyznają, że "jakość firmy Oknoplast jest często o wiele wyższa niż jakość produktów niemieckich, nie wspominając o innowacyjności".
Więcej w całej rozmowie.
REKLAMA
Gospodarzem audycji była Justyna Golonko.
Polskie Radio 24/pr
Ludzie Gospodarki w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
__________________
REKLAMA
Data emisji: 4.12.16
Godzina emisji: 15:15
REKLAMA